گوناگون

مدیریت منابع آبی مورد توجه مدیران قرار گیرد

نماینده مردم طبس، سرایان، بشرویه و فردوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل کمبود آب در استان، گفت: مدیریت منابع آبی باید مورد توجه مدیران استان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خراسان‌جنوبی، محمدعلی عبدالله‌زاده در شورای اداری خراسان جنوبی در سالن همایش استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به تعامل خوبی که بین نمایندگان استان وجود دارد، گفت: این تعامل و همکاری بین سایر نمایندگان کمتر دیده می‌شود.

وی کم‌آبی را یکی از مهم‌ترین مشکلات استان ذکر کرد و افزود: در چند سال آینده خیلی از روستاهای استان خالی از سکنه می‌شود و روستاییان به شهرها مهاجرت می‌کنند و باید برای حل این مشکل چاره‌اندیشی شود.

نماینده مردم طبس، سرایان، بشرویه و فردوس در مجلس شورای اسلامی در ادامه طرح انتقال آب را یکی از مباحث مطرح در استان ذکر کرد و افزود: استاندار و سایر مسئولان استان پیگیر این طرح هستند، اما در عین حال در این زمینه نسبت به سایر استان‌ها عقب هستیم و باید هرچه سریع‌تر به این مشکل رسیدگی شود.

عبدالله‌زاده با اشاره به اینکه از تصفیه آب فاضلاب نیز می‌توان استفاده مفید کرد، افزود: از این آب می‌توان در بحش صنعت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت منابع آبی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، افزود: 92 درصد آب استان صرف کشاورزی می‌شود و برای کاهش این میزان باید تسهیلات بلندمدت با بهره‌ پایین در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا بدین وسیله طرح آبیاری تحت‌فشار اجرا شود.

نماینده مردم طبس، سرایان، بشرویه و فردوس در مجلس شورای اسلامی ریل را از دیگر خواسته‌های استان عنوان کرد و افزود: از وزارتخانه ابلاغ شده که ردیف بودجه‌ای برای این طرح امسال در نظرگرفته می‌شود و مرکز استان و سایر شهرستان‌های استان به ریل وصل می‌شوند.

عبدالله‌زاده با اشاره به بی‌توجهی که در دولت قبل به کشاورزی و دامپروری شد، گفت: این دولت نیز باید بیشتر به این موضوع بپردازد و دولت باید خرید دام مازاد کشاورزان و دامداران را در دستور کار خود قرار دهد.

وی استفاده از ظرفیت مرز را بسیار مهم دانست و افزود: هم‌مرزی خراسان‌جنوبی با افغانستان ظرفیت عظیمی است که باید از آن به بهترین وجه استفاده کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا