گوناگون

مدیر اعتبارات بانک مرکزی: محدودیت منابع عامل کندی پرداخت وام ازدواج است

81170786 5707388

ˈمحمدرضا قربانیˈ بعد از ظهر سه شنبه در بجنورد در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: منابع تسهیلات ازدواج از محل سپرده گذاری قرض الحسنه سپرده گذاران این بخش پرداخت می شود و منابع مالی در این بخش محدود است.

وی اضافه کرد: برای شتاب دادن به پرداخت تسهیلات ازدواج از سوی بانک های کشور، یا باید مردم سپرده های قرض الحسنه خود را افزایش دهند و یا اینکه دولت راهکار دیگری را در پیش بگیرد.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی افزود: بانک ها اکنون متناسب با منابع موجود خود در این بخش تسهیلات ازدواج زوج های جوان را پرداخت می کنند.

قربانی اظهار کرد: به مرور زمان منابع پولی برای پرداخت تسهیلات ازدواج به بانکها تزریق می شود تا بتوانند پرداخت بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی میزان تقاضا برای دریافت تسهیلات ازدواج در کشور بسیار بیشتر از منابع مالی است و این روند موجب شده تا خروجی ها کمتر باشد.

قربانی افزود: چنانچه طرح جدیدی برای شتاب دادن به پرداخت تسهیلات این بخش برسد از سوی بانک مرکزی بررسی شده و در صورت داشتن قابلیت اجرایی، مد نظر قرار خواهد گرفت.

* سود تسهیلات تابعی از سود سپرده گذاری است

مدیر اعتبارات بانک مرکزی در مورد زمان تعیین نرخ سود تسهیلات بانکی اظهار کرد: بانک مرکزی در این بخش برنامه ای برای تعیین نرخ سود تسهیلات بانکی ندارد.

محمدرضا قربانی اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات بانکی، تابعی از نرخ سود سپرده گذاری است که در آن مقداری نیز کارمزد بانکی دریافت خواهد شد.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به خبرنگار ایرنا از میزان دقیق مطالبات معوقه بانکی اظهار بی اطلاعی کرد. ک/3

2712/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا