گوناگون

مراسم بزرگداشت شهید چمران، اول تیرماه در حوزه هنری برگزار می‌شود

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در این اطلاعیه آمده است که مراسم‌ مختلفی برای یادبود و بزرگداشت این شهید والامقام انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است که از جمله می‌توان به قرائت دعای کمیل در محل شهادت آن شهید بزرگوار، در دهلاویه توسط مداح و ذاکر اهل بیت “حاج صادق آهنگران” شب جمعه 29 خرداد، مراسمی در نماز جمعه تهران و سراسر کشور در روز جمعه 30 خرداد و اختصاص قسمت‌هایی از خطبه‌های نماز توسط ائمه محترم جمعه و سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز به شخصیت، سیر و سلوک و جایگاه شهید چمران پرداخته می‌شود و همچنین سالروز شهادت ایشان یعنی شنبه، 31 خرداد که به نام “روز بسیج اساتید” نامگذاری شده است، برنامه‌ها و همایش‌های مختلفی توسط دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و جامعه بسیج اساتید و بسیج دانشجویی اجرا خواهد شد، اما برنامه اصلی تجلیل از مقام و گرامیداشت یاد و خاطره ایشان روز یک‌شنبه اول تیرماه 1393 از ساعت 18:00 الی 20:00 در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در خیابان حافظ تقاطع خیابان سمیه و با حضور همرزمان، شیفتگان و دوست‌داران ایشان به ویژه مردم شریف و قدرشناس تهران برگزار می‌شود.

در بخشی دیگر از این اطلاعیه آمده است: امسال سی و سومین سالگرد شهادت شهید بزرگوار، شهید دانشمند و مجاهد و عارفی است که اسطوره ایمان و صلات و الگوی شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بود. شهید مصطفی چمران یکی از شهدای محوری جهان اسلام است، بزرگ مجاهد جنگ‌های چریکی و پارتیزانی مرد مردستان صحنه رویارویی جبهه حق با باطل، بزرگ رزمنده سوسنگرد و دهلاویه، پایه‌گذار مقاومت اسلامی در لبنان، سوریه و فلسطین و جنبش اسلامی برای مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی است. او تلاقی علم و عمل، مجاهده و عرفان، دین و اخلاق بود و حماسه‌سازی که با حضور خود در صحنه نبرد و رزم ، ضمن برهم زدن آرایش و آرامش دشمن، صحنه جنگ را به نفع جبهه حق و ایمان عوض می‌کرد.

این اطلاعیه افزوده است: مصطفی چمران به عنوان دانشمند بزرگ در عرصه علم و فناوری روز و دریافت دارنده دکترای تخصصی فیزیک هسته و پلاسما با ممتازترین درجه از برترین دانشگاه‌های جهان و پژوهشگری برتر در پژوهشکده‌های بزرگ ناسا بود، اما خود را مدیون اسلام، امام و ملت و خادم و رهروی نستوه راه امام و نهضت و انقلاب اسلامی می‌دانست و حتی لحظه‌ای در این موضوع کوتاهی نکرد. شهید چمران نمونه بارز و عینی ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری بود. وی پایه‌گذار انجمن‌های اسلامی دانشجویان در آمریکا و نیز پایه‌گذار و مهندس و طراح جنگ‌های نامنظم برای مقابله با گروه‌های تروریستی معاند نظام بود.

در پایان این اطلاعیه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید چمران آورده است: امروز ایران اسلامی، جهان اسلام و به ویژه کشورهای مورد تعدی و تجاوز گروهک‌های تکفیری و تروریستی و سایر کشورهای تحت ظلم و ستم حاکمان جبار و دست‌نشانده غرب، به جد نیازمند شناخت همه‌جانبه ابعاد شخصیتی، رفتاری، گفتاری و منش شهید چمران و الگوگیری از ایشان به منظور مبارزه با موانع رشد و تعالی جامعه اسلامی و گروهک‌های معاند، منافق و تکفیری تروریستی هستند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا