گوناگون

مراقب باشید این پنج نکته شما را افسرده نکند

2387755 191مهدی دوایی، روانشناس و عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم شناختی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: چند عامل در بروز افسردگی به ویژه در خانم‌ها دخیل است از جمله، گاهی افراد نیاز به تنهایی و نیاز به حق انتخاب و حتی قدرت تصمیم‌گیری دارند و اگر این حق از کسی گرفته شود،‌ احساس ناخوشایندی را تجربه می‌کنند. عامل دوم در بروز افسردگی، نبودن عشق و تعلق خاطر در زندگی فرد است و اینکه مالکیت نسبت به فرد دیگری نداشته باشند باعث ایجاد خلأ در زندگی فرد می‌شود.

دوایی ادامه داد: نکته سوم این است که فردی احساس عدم امنیت و اطمینان خاطر نسبت به مسائل مالی، مسکن، سلامتی،‌ بقا و … داشته باشد. نکته چهارم در حالتی است که فرد از اطرافیان، احترام کافی دریافت نکند و مورد حقارت و انتقاد قرار گیرد و نتواند احساس برتری‌جویی و مدیریت در محیط زندگی یا کار داشته باشد.

این روانشناس در پایان گفت: اینکه فردی در زنگی تفریحات و اوقات فراغت خوبی نداشته باشد و برنامه‌ای برای سپری کردن وقت آزاد خود در نظر نگیرد، احساس پوچی به فرد دست می‌دهد.

در پایان ذکر این نکته مهم است که خانم‌ها محور اصلی هر خانواده هستند و شادابی و سرزندگی آنها، تأثیر مثبتی در روحیه و عملکرد بقیه اعضای خانواده دارد. بنابراین تلاش هر خانم برای سرزنده و شاداب نگه داشتن خویش و توجه اطرافیان به این مسئله، اهمیت ویژه‌ای برای کل خانواده دارد.
 
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا