گوناگون

مردان اين آزمايش ها را فراموش نکنند

سلامت نیوز: مردان نسبت به زنان کمتر به سلامت خود اهميت مي دهند برخي از مردان بر اين باورند که مراجعه به پزشک يا آزمايش دادن، وقتشان را تلف مي کند؛ در حالي که هر خانواده اي نياز به يک همسر و پدر سالم دارد؛ پس نبايد کار و مشغله زياد به سلامت شما لطمه بزند.

به گفته يک پزشک، خيلي از بيماران مرد در صورت مراجعه به هنگام و منظم به پزشک، در هزينه ها صرفه جويي کرده و کمتر ناراحتي تحمل مي کنند. در اين مطلب به نقل از «نيوزويک» به چند آزمايش اشاره شده است که بايد هر مردي انجام دهد.

فشار خون:پس از ۱۸ سالگي، سالي يک بار فشار خون کنترل شود؛ آزمايش نسبتاً ساده اي که در عين حال مهم است.

ديابت:شايد تصور کنيد که اگر ديابت داشتيد تا الان مي فهميديد. اما اگر در خانواده تان اين بيماري سابقه دارد، بهتر است قبل از بروز بيماري آزمايش انجام دهيد.

کلسترول:از ۲۰ تا ۳۵ سال، هر سال يک بار آزمايش کنترل کلسترول انجام دهيد. پس از ۳۵ سالگي هر ۵ سال اين آزمايش را انجام دهيد.

سرطان کلورکتال:با رسيدن به ۵۰ سالگي، نياز به کلونوسکوپي است. با اين روش پزشک مي تواند در صورت مشاهده پوليپ آن را خارج کند. در صورت بي اشکال بودن نتايج آزمايش، تا ۱۰ سال ديگر نياز به اين آزمايش نيست.

سرطان پروستات:همانند سرطان کلورکتال، پس از ۵۰ سالگي براي تشخيص پروستات نياز به آزمايش است.

واکسن:اغلب ما تصور مي کنيم که واکسن براي کودکان است در صورتي که براي بزرگسالان نيز واکسن تجويز مي شود بهتر است درباره نياز به واکسن مناسب سن خود از پزشک سوال کنيد.

تست شنوايي:با بالا رفتن سن، شنوايي نيز کم مي شود. با کنترل آن مي توان از بدتر شدن وضعيت آن جلوگيري کرد.

معاينه چشم:اگر قدرت بينايي خوبي داريد، پس از ۴۰ سالگي، هر ۲ سال نياز به معاينه داريد اما اگر از عينک طبي يا لنز استفاده مي کنيد هر سال براي معاينه به چشم پزشک مراجعه کنيد تا در صورت تغيير شماره اقدام شود.

اکوي قلبي:در ۳۰ سالگي اين آزمايش براي تعيين وضعيت فعاليت قلبي انجام شود. در سنين ۴۰ تا ۵۰ سالگي هر ۴ سال و پس از ۵۰ سالگي نيز هر ۳ سال انجام شود.

منبع:روزنامه خراسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا