گوناگون

مردم اهمیت محیط زیست را بشناسند

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: پسماندهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی ماهانه از سوی کارشناسان حوزه آزمایشگاه و نظارت و پایش کنترل می‌شود.

“نواز پورشهریاری”، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در حال حاضر پسماندهای عفونی بیمارستانها، مراکز درمانی و بهداشتی استان در سیستم‌های اتوکلاو ضدعفونی و برای دفن به شهرداری تحویل داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای مقابله با مسأله پسماند باید تلاش کنیم تا مردم اهمیت محیط زیست را بشناسند و برای حفاظت از این سرمایه و نسبت به نجات آن تلاش کنند که در این میان نقش سازمانهای مردم نهاد بسیار حائز اهمیت است.

او نبود نصب و راه‌اندازی سیستم پایش لحظه‌ای در بیمارستان‌ها و ورود به رودخانه‌ها را یکی از مهمترین مشکلات محیط زیست استان برشمرد و افزود: با نسب این سیستم به صورت لحظه‌ای می‌توان فاضلاب‌ها و پسماند بیمارستانها را کنترل کرد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن اظهار تأسف گفت: به دلیل بالا بودن هزینه نصب و راه‌اندازی این سیستم هنوز اعتبار لازم برای نصب و راه‌اندازی این سیستم اختصاص داده نشده است.

وی اضافه کرد: با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی با محیط زیست استان می‌توان بیشتر مشکلات این سازمان را برطرف کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا