گوناگون

هشدار به صاحبان انشعابات غیرمجاز آب در گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان به صاحبان انشعابات غیرمجاز آب شرب هشدار داد تا نسبت به طی کردن مراحل قانونی و دریافت کنتور اقدام کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، محمدعلی فرّ امینی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 482 مورد انشعاب غیرمجاز آب شرب در سطح روستاهای گیلان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: پس از شناسایی این انشعابات، اخطار کتبی برای صاحبان آنها صادر شد. 241 نفر از این افراد با مراجعه به امور آبفار شهرستان محل سکونت خود، با طی کردن مراحل مورد نظر، به روش قانونی دارای انشعاب شدند. این افراد برای اینکه هزینه آب مصرفی خود را نپردازند، دست به انشعاب غیرمجاز می‌زنند و از عواقب این کار بی‌اطلاعند.

فرّ امینی، کنترل و شناسایی انشعابات غیرمجاز را کار سختی دانست و اظهار کرد: آمار دقیقی از تعداد انشعابات غیرمجاز آب شرب در روستاهای گیلان در دسترس نیست.

وی، با اشاره به اینکه باید قیمت تمام شده آب توزیع شده با قیمت آب تولید شده همخوانی داشته باشد، خاطرنشان کرد: وقتی آب از راه انشعاب غیرمجاز خارج می‌شود هیچ‌گونه پرداختی بابت آن صورت نمی‌گیرد و در نتیجه شرکت از نظر ریالی ضرر و زیان زیادی می‌بیند. درآمد این شرکت از طریق آب بهاء باید صرف اجرای طرح‌های آبرسانی شود. با وجود این انشعابات، طرح‌ها و پروژه‌هایمان نیمه‌کاره می‌شود.

فرّ امینی گفت: این انشعابات ضرر و زیان‌های دیگری نیز دارند، از جمله‌ این زیان‌ها می‌توان به ناتوانی در برنامه‌ریزی دقیق برای شرکت اشاره کرد. اگر میزان مصرفی آب مشخص شود، این شرکت می‌تواند برای آینده برنامه‌ریزی دقیق تری داشته باشد و با توجه به میزان مصرف، آب مورد نیاز را مدیریت کند.

وی تصریح کرد: مأموران آب و فاضلاب روستایی استان برای وصل کردن یک انشعاب آب از لوازم اندازه گیری مورد تایید شرکت، استفاده و این کار به صورت اصولی انجام می‌شود اما صاحبان انشعابات غیرمجاز از روش های نامناسب استفاده می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود بعد از مدتی لوله‌ها کیفیت خود را از دست داده و شبکه توزیع آسیب جدی ببیند.

فرّ امینی، یکی از راه‌های مهم پیشگیری از انشعابات غیرمجاز را فرهنگ‌سازی صحیح و عدم استفاده توسط روستاییان دانست و ادامه داد: باید به مردم آگاهی دهیم که استفاده از انشعابات غیرمجاز خسارت غیرقابل جبرانی به شبکه‌ توزیع شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان می‌زند و از روستاییان محترم انتظار می‌رود از این کار جداً خودداری کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا