گوناگون

هرمزگان به مرکز پیشرو در بهره‌گیری از ظرفیت‌های تجارت الکترونیک تبدیل شود

رییس اتاق بازرگانی صنعت و معدن، گفت: در میان استان‌های کشور، هرمزگان با توجه به موقعیت ویژه خود باید به پیشانی و پیشرو در بهره‌گیری از ظرفیت‌های بی شمار تجارت الکترونیک تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خلیج فارس،”محمد امین صباغ‌زاده” پیش از ظهر امروز(28 مرداد) در جمع خبرنگران، افزود: حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌هایی که می‌توانند زمینه ورود تجار، بازرگانان و شرکت‌ها را به عرصه اقتصاد جهانی باز کنند از جمله راهکارهای است که باید در این عرصه مورد توجه جدی باشد.

وی ادامه داد: روند پرشتاب تحولات جهانی که اقتصاد محور بی بدیل آن است. همه کشورهای مدعی توسعه را ناگزیر کرده است برای عقب نماندن از این قافله خود را به پیشرفته ترین متد روز دنیا مجهز کنند.

او اضافه کرد: اقتصاد جهانی شاهد تحولات گسترده‌ای در زمینه تبادل اطلاعات و توسعه فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی هست که این مهم ضرورت بکارگیری و اتخاذ روشها و خط‌ مشی‌های جدید را در مدیریت و فعالیتهای اقتصادی اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

صباغ‌زاده، تصریح کرد: تجارت جهانی دارای قواعدی است که اگر به خوبی رعایت نشود به حریف واگذار می‌شود و رقابت جهانی در عرصه اقتصاد چنان تنگاتنگ و حرفه‌ای است که گاهی کمترین نوآوری یا بهره‌گیری از تکنولوژی روز می‌تواند بازارهای وسیعی را به نفع یک کشور مصادره کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن بندرعباس، خاطرنشان کرد: توسعه تکنولوژی‌های ارتباطی از جمله گسترش روزافزون کاربران اینترنت و تسهیل امور با استفاده از خدمات اینترنتی بسیاری ازشرکت‌ها و مؤسسات بزرگ را ناگزیر کرده از این فرصت طلایی بیشترین بهره را ببرند و با بهره‌گیری از ظرفیتهای تجارت الکترونیک گوی سبقت را از یکدیگر بربایند.

وی اضافه کرد: در دنیای امروز به لطف این امکانات دیگر سابقه و قدمت یک شرکت درعرصه اقتصاد تعیین کنده نیست بلکه آن چه مهم است میزان بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است که گاهی یک شرکت با سابقه یک ساله می‌تواند ازشرکتی با نیم قرن سابقه هم پیشی بگیرد و بازارها را تصاحب کند.

صباغ‌زاده تأثیر گسترده و عمیق تجارت الکترونیک بر بازارهای جهانی در سالهای اخیر را نمونه این مدعا عنوان کرد و گفت: اینکه تکیه بر فن‌آوری روز در عرصه اقتصاد و تجارت جهانی می‌تواند بازها را به نفع کسانی که بیشترین تکیه را براین رویکرد دارند تغییر دهد چندان نیازی به استدلال ندارد و نمود عینی آن در اقتصاد روز دنیا مشهود است.

وی ظرفیت‌های استان هرمزگان جهت تبدیل شدن به استان پایلوت در زمینه تجارت الکترونیک ایران را مورد اشاره قرارداد و گفت: در میان استان‌های کشور، هرمزگان با توجه به موقعیت خاص خود می‌تواند مرکز این تحول و پیشرو در بهره‌گیری از ظرفیت‌های بی شمار تجارت الکترونیک باشد.

او اضافه کرد: موفقیت سایت‌هایی از جمله آمازون در تبدیل شدن به غول‌های فروش اینترنتی می‌تواند ما را متوجه این نکته کند که می‌توان با حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌های صاحب نام درکشور این ظرفیت‌ها را به نفع خود تغییر دهیم و این کار نیز قابل انجام است.

رییس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن بندرعباس با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی تجارت الکترونیک در 29 مرداد در شهر بندرعباس و تأثیر آن در فضای وب، بازاریابی وهمچنین معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری، خاطرنشان کرد: چنانچه این همایش با پنل(کارگروه)های آموزشی همراه باشد بهره‌وری و ماندگاری آن افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، همایش بین‌المللی تجارت الکترونیک 29 مرداد با همکاری استانداری هرمزگان و شرکت آذرک هولدینگ در بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا