گوناگون

‌وجود بیش از 80 پرونده فاقد شناسنامه در خاش ‌

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خاش گفت: در چهارماه نخست سال ۹۲ بیش از یک هزار و ۷۴۲ نفر ولادت و بیش از ۳۰۳ نفر فوت و در چهارماه نخست سال ۹۳ یک هزار و ۷۶۵ نفر ولادت و ۲۲۲ نفر فوت در خاش ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، محمد خواجه تصریح کرد: در چهارماه نخست سال ۹۲ قریب به ۳۰۳ نفر ازدواج، ۲۶ نفر طلاق و نیز در چهارماه نخست سال ۹۳ حدود ۳۵۷ نفر ازدواج و ۲۹ نفر طلاق در این شهرستان ثبت شده است.

‌وی افزود: باید جهت جمع‌آوری آمار از اداراتی که آمار مرگ و میر و زاد و ولد را ثبت می‌کنند، یک نفر بعنوان رابط معرفی شود و یک روز خاص نیز جهت جمع آوری این اطلاعات و آمارها مشخص شود.

خواجه با اشاره به اینکه بیش از 80 پرونده فاقد شناسنامه در خاش وجود دارد، بیان کرد: شهرستان خاش رتبه نخست منع خدمات به فاقدین شناسنامه دارد که این نیز یک ضعف و نقطه‌ای منفی است.

‌به گفته‌ی این مسئول، اداره ثبت احوال خاش در حال حاضر رتبه‌ای خوبی را در استان دارد که آمار و اطلاعات ثبت ازدواج جزء رتبه بندی حساب نمی‌شود، اما آمار ولادت و فوت نیز جزء این رتبه بندی محسوب می‌شود.

‌رئیس اداره ثبت احوال خاش گفت: ثبت کردن وقایع حیاتی پایه‌های آمارهای حیاتی بوده و در مدت سال‌ها نظام اطلاعات بهداشتی را تحت الشعاع قرار می‌دهد و اینگونه همراهی و همدلی موجود در میان دستگاه‌ها و مدیران اجرایی شهرستان سبب پیشرفت در کارها می‌شود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا