گوناگون

مردم عراق به کمک ارتش آمدند

کمیته‌های دفاع مردمی در تمامی استان‌ها تشکیل شده و تاکنون هزاران تن از مردم عراق سلاح به دست گرفته و در کنار ارتش قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایلاف، استان‌های عراق شروع به تشکیل کمیته‌های دفاع مردمی کرده‌اند تا مردم نیز بتوانند در کنار ارتش علیه گروه تروریستی داعش مبارزه کنند. تاکنون هزاران تن از مردم عراق برای دفاع از کشورشان به این کمیته‌ها پیوسته‌اند.

نوری مالکی نخست‌وزیر عراق پیش از این از تمام مردم عراق خواسته بود، برای دفاع از کشورشان به کمک ارتش و نیروهای امنیتی بشتابند.

در بسیاری از شهرها که ارتش توانسته نیروهای داعش را به عقب براند با کمک عشایر و نیروهای مردمی بوده است. در استان دیالی واقع در شمال شرقی بغداد، 200 زن عراقی سلاح به دست گرفته و آماده مقابله با هر حمله احتمالی داعش هستند.

گروه تروریستی داعش، بامداد روز سه شنبه با قشون‌کشی به عراق، شهر موصل و استان نینوا را به اشغال درآورد. هم اکنون درگیری های شدیدی بین نیروهای ارتش، عشایر، پیشمرگه کردستان و نیروهای مردمی با تروریست‌های داعش در استان‌های الانبار، صلاح‌الدین، نینوا، کرکوک و برخی دیگر از مناطق جریان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا