Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

نگاهی به تغییرات جزئی مرسدس بنز کلاس G مدل ۲۰۱۶ + عکس

میهن پست – بالاخره مرسدس بنز G کلاس ۲۰۱۶ هم دستخوش تغییرات جزئی شد و به وضوح شاهد تغییر قیمت آن هستیم.اتفاقاً کمپانی مرسدس بنز همین چند روز پیش ما را از قیمت نهایی نسخهٔ آمریکایی G کلاس آگاه کرد. به غیر از تغییرات خفیفی در بخش پیشرانه و طراحی خودرو، این مدل تفاوت چندانی با نسخه‌های پیشین خود ندارد.

ازجملهٔ این تغییرات می‌توان به سپرهای بازطراحی شده، گلگیرهای بزرگ‌تر و چرخ‌های ۱۹ اینچی اشاره کرد که به‌صورت استاندارد به کار رفته‌اند. در کابین نیز، مرسدس از پنل ابزار ارتقا داده شده استفاده کرده است.

مرسدس بنز G کلاس مدل 2016
مرسدس بنز G کلاس مدل ۲۰۱۶

در این میان خبری که برای کارشناسان و دوستداران مرسدس جالب‌توجه است، این است که مرسدس پیشرانهٔ ۴٫۰ لیتری توربوی V8 مدل AMG GT را جایگزین موتور ۵٫۰ لیتری V8 مدل قبلی G550 کرده است.
البته مرسدس G کلاس ۲۰۱۶ با تغییرات و پیشرانهٔ جدید قادر است ۴۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. بدین معنا که قدرت و گشتاور این خودرو نسبت به قبل به ترتیب ۳۴ اسب‌بخار و ۸۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. طبق گفتهٔ کمپانی، این پیشرانه کارآمدتر و کم‌مصرف‌تر از پیشرانهٔ قبلی است اما مرسدس تاکنون به‌صورت رسمی اطلاعاتی در خصوص مصرف سوخت این خودرو منتشر نکرده ولی شروع قیمت برای G550 مدل ۲۰۱۶، ۱۱۹,۹۰۰ دلار خواهد بود.

در توضیح بیشتر در خصوص این زیبای دوستداشتنی باید گفت که مدل G63 AMG سال ۲۰۱۶ از همان موتور توئین توربوی ۵٫۵ لیتری V8 استفاده می‌کند. قدرت این خودرو از ۵۴۴ اسب‌بخار به ۵۶۳ اسب‌بخار ارتقا پیدا کرده است. درحالی‌که گشتاور آن هنوز ۷۵۹ نیوتون متر است. قیمت این مدل از ۱۳۹,۹۰۰ دلار شروع می‌شود یعنی دقیقاً ۲۰,۰۰۰ دلار بیشتر از مدل عادی G550. شایان ذکر است که G63 AMG پرطرفدارترین نسخه خودروی G کلاس هست.

2016 Mercedes-Benz G63 AMG
2016 Mercedes-Benz G63 AMG

فراموش نکنیم که مرسدس قصد عرضهٔ ورژن G65 AMG را برای بار نخست در سال ۲۰۱۶ به بازار آمریکا دارد که این مدل هم از یک پیشرانهٔ توئین توربوی V12 سود جسته است و توانایی تولید ۶۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور را دارا می‌باشد. این نیروی عظیم تأثیر خود را بر قیمت این نسخه نیز گذاشته است چراکه G65 AMG قرار است قیمتی معادل ۲۱۷,۹۰۰ دلار داشته باشد. از قرار معلوم، فروش هر سه مدل G کلاس، در ماه نوامبر آغاز می‌گردد. هزینهٔ خدمات هر سه مدل از این شاسی‌بلند تنومند و دوست‌داشتنی ۹۲۵ دلار خواهد بود.

۲۰۱۶-Mercedes-AMG-G63-117-876x535

مرسدس بنز G کلاس مدل 2016
مرسدس بنز G کلاس مدل ۲۰۱۶

منبع : c0aranddriver    ترجمه: PEDAL

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا