Mihanpostپیشنهاد سردبیردکوراسیون

نگاهی به نقش آباژور و چراغ های سقفی در زیبایی دکوراسیون داخلی + عکس

میهن پست – امروزه در طراحی های داخلی آباژور به عنولن ابزاری تزئینی نقشی اساسی و اهمیتی ویژه هم به لحاظ زیبا سازی محیط مورد نظر طراحان داخلی دارد و هم در نور دهی با زاویه ای مناسب در فضاهای داخلی آپارتمان ، محیط کار ، لابی هتل ها و … به زیبا شدن و تکمیل نور در طراحی همواره مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم است بدانید که آباژور واژه‌ای با ریشهٔ فرانسوی است که به سرپوش چراغ و مانند آن که نور را به پایین هدایت کند نامیده می شود ، واژه ای نام آشنایی که امروزه جای خود را در طراحی های داخلی – همه جای دنیا – خوش کرده است. که این سامانه‌های روشنایی غیر متمرکز مانند آباژور و چراغ‌های توکار هالوژنی به زیباتر نشان دادن محیط و همچنین آرامش بخشی بر روی افراد ساکن در محل کمک زیادی خواهند کرد.

بنابراین همه ما دوست داریم در محیطی که زندگی می کنیم و به خصوص در شب ها محل استراحتمان از روشنایی کافی برخوردار باشد ، محیطی که علاوه بر کاستن  کسالت و خستگی از ما ، بتواند انرژی دهنده و آرام بخش باشد.

بنابراین نوردهی مناسب و استاندارد می تواند شکل ظاهری فضاهای داخلی هر بنایی را چند برابر زیبا و دلنشین‌تر کند ، موضوعی که همواره مورد توجه طراحان و اجرا کنندگان دکوراسیون داخلی قرار دارد.

اما متاسفانه در ایران افراد بیش‌تر روشنایی را متمرکز در محیط و به صورت چلچراغ و لوستر گزینش می‌کنند و از آباژورها بیشتر به عنوان وسیله‌ای دکوری بهره ی گیرند.

نکته مهمی که به هنگام خرید و استفاده از آباژور و لامپ های سفقی باید مورد توجه قرار داد این است که نوردهی حاصل از آن ها طوری نباشد که به هنگام حضور ما در محیط ناموزون و استرس آور باشد مثلا به هنگام استفاده از تلویزیون ، مطالعه کتاب و روزنامه ، گفت و گو با سایرین و … نورهای اضافی و رنگارنگ در محیط ، نباید آرامش ما همراهانمان را برهم زده و به تندی ما را خسته و خواب آلود کند.

بنابراین در مرحله اول انتخاب درست لامپ های سقفی و بخصوص آباژور ، و در مرحله بعدی و به هنگام اجرای طراحی داخلی نصب و چیدمان آن ، انتخاب زاویه درست به همراه تنظیم ارتفاع آن با توجه به نورهای موجود دیگر در محیط و بخصوص ارتفاع سقف – محیط داخلی – می توانیم در بهره گیری مناسب از این وسیله کاربردی ، زینتی استفاده بهتری بگیریم.

عکس هایی که در میهن پست برای شما به نمایش گذاشته ایم نمونه هایی از استفاده مناسب از آباژور است که به زیبایی و استانداری خاصی بنا بر موقعیت محیطی ، چیدمان و مورد استفاده قرار گرفته که امیدواریم شما نیز در اجرای طراحی داخلی – دکوراسیون منزل و یا محل کار خود -از تصاویر زیر بهره‌مند شوید.

منبع :topdreamer

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا