گوناگون

مرکز پرورش ماهیان سردآبی ساوالان در شهرستان نیر افتتاح شد

81198810 5756733

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در آیین افتتاح این مرکز گفت: در هفته جهاد کشاورزی 75 برنامه در مناطق مختلف استان مرتبط با رشته کشاورزی اجرا می شود.

عدیل سروی افزود: در این هفته 34 پروژه دربخش های مختلف از جمله روش های مدرن آبخیزداری ، طرح دامداری ، سه واحد مرغداری گوشتی و یک واحد عظیم مرغداری گوشتی ، صنایع تبدیلی و تکمیلی ، مرکز خشک کنی گیاهان دارویی و تهیه ترشی از قارچ به بهره برداری می رسد.

وی گفت: با افتتاح این طرح ها در مجموع برای بالغ بر 125 نفر زمینه اشتغال ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: استان اردبیل در پرورش ماهی از استعداد مناسبی برخودار است و در این زمینه باید تلاش کنیم در 367 استخر پرورش ماهی موجود در استان میزان تولید انواع ماهی سردابی و گرمابی را افزایش دهیم.

وی افزود: پتانسیل استان اردبیل در پرورش و تولید انواع ماهی بیشتر از ظرفیت فعلی است و باید از سه میلیارد و 43 میلیون متر مکعب آبی که قابل بازیافت و استفاده است استفاده درست شود.

وی گفت: 10 درصد تولیدات شیلات در استان در شهرستان نیر تولید و وارد بازار مصرف می شود و در این شهرستان فضای مناسبی برای تولید و پرورش انواع ماهیان وجود دارد.

به گزارش ایرنا ، میرآرمان واعظی مدیر شیلات و آبزیان استان اردبیل هم در این آیین گفت: پارسال میزان تولید ماهی سردآبی و گرمابی در استان پنج هزار تن بود و پیش بینی می شود این میزان امسال به بیش از هفت هزار تن برسد.

وی افزود: علاوه بر این بیش از یک میلیون تن تولید انواع ماهیان زینتی در استان خواهیم داشت.

وی میزان مصرف ماهی در استان را 6/9کیلوگرم ذکر کرد که در بین استان های غیر ساحلی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

طرح پرورش ماهی در زمینی به مساحت شش هزار و 500 متر مربع با صرف 17 میلیارد و 400 میلیون ریال با اشتغال زایی 10 نفر در نیر اجرا شده است.

شهرستان نیر در 35 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

7116/594/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا