Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

مریخ نورد راسور ، رباتی برای ماموریت هایی خاص در سیاره سرخ

مریخ نورد راسور ، رباتی برای ماموریت هایی خاص در سیاره سرخ در حالی به تازگی توسط ناسا رونمایی شده است RASSOR در واقع تازه ترین مریخ نورد ناساست که برای انجام اکتشافات جدید در سیاره سرخ طراحی و ساخته شده است. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .
ناسا با رونمایی از مریخ نورد راسور عملاً نشان داد که کنجکاوی تنها مریخ نوردی نیست که برای اکتشاف سیاره مریخ به آن فرستاده است و راسوس ربات پیشرفته تری است که برای انجام حفاری در مریخ طراحی شده است تا وجود آب در آن را مشخص کند.

مریخ نورد راسور – RASSOR – دارای چهار چرخ اصلی و دو بازوی متحرک است که این بازوها می تواند به حرکت کاوشگر راسور برای عبور آسان در مکان های سخت مریخ یاریگر آن باشد.

بد نیست بدانید که انجام عملیات کاوش و حفاری در سایر سیاره هایی که در آن ها نیروی جاذبه صفر یا نزدیک به صفر است نیاز به نیروی کششی نخواهد بود و در نتیجه ربات هایی همچون – کاوشگر راسور – لازم ندارند که از وزن شان برای عملیات اکتشاف استفاده نمایند.

تا پیش از مریخ نورد راسور ، کاوشگر کنجکاوی پیچیده ترین کاوشگری بود که سازمان فضایی ناسا، به سیاره مریخ فرستاده اما این سازمان بین المللی فضایی در طراحی های جدید خود همانند – مریخ نورد راسور – دانشمندان سعی کرده اند تا نواقص موجود در کنجکاوی و دیگر کاوشگر های ناسا به خوبی رفع نمایند.

 مریخ نورد راسور
مریخ نورد راسور

البته باید گفت که کاوشگر کنجکاوی مجهز به انواع تجهیزات علمی است و می‌تواند نه تنها از خاک مریخ نمونه برداری کند بلکه در صورت نیاز حتما توانایی لازم را برای سوراخ کردن سطوح سختی همانند سنگ‌ها را نیز دارد اما مریخ نورد راسور بیشتر برای عملیات های حفاری طراحی شده و بیشتر با این هدف پا به سیاره سرخ خواهد گذاشت و البته یکی از مهم ترین مسائلی که ناسا با مریخ نورد راسور روی سیاره سرخ مانور خواهد داد، حرکت یکنواخت و خارج نشدن این ربات آن از حالت تعادلش است .

حالا دیگر بیش از چهار سال است که کاوشگر کنجکاوی روی سطح مریخ در حال انجام تحقیق و آزمایش است که البته مشکلاتی هم داشته که ناسا برای رفع این نواقص و مشکلات دست به طراحی و ساخت راسور زده است .

منبع : nasa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا