Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناورینرم افزار کامپیوترهوش مصنوعی

هوش مصنوعی گوگل در آستانه شکوفایی

هوش مصنوعی گوگل در آستانه شکوفایی است این بخشی از سخنان  ساندار پیچای مدیر عامل کمپانی گوگل در مراسم رونمایی از گوشی های پیکسل است . وی همچنین گفت که گراف دانش گوگل حالا بیش از ۷۰ میلیارد حقیقت را در خود جای می دهد. برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه باشید.
از مدت ها قبل در بسیاری از مراسمات رونمایی و رویدادها در شرکت ها ، پیش از آنکه نوبت به انتشار اخبار مهم برسد مدیران ارشد آمار ها  و ارقام مختلفی در مورد حوزه های فعالیت کمپانی ارائه می کنند. آماری مانند تعداد دانلود نرم افزارها ، میزان فروش و یا آمارهای این چنینی.

ساندار پیچای مدیر عامل گوگل نیز در کنفرانس معرفی اسمارت فون های پیکسل در ابتدا کار را با ارائه آمار هایی از پیشرفت هوش مصنوعی گوگل آغاز کرد .

طبق گفته های پیچای دقت تکنولوژی تشخیص عکس گوگل از ۸۹٫۶ درصد در سال ۲۰۱۴ به ۹۳٫۹ درصد در ۲۰۱۶  رسیده است. البته باید گفت که این تغییر حدودا ۴ درصدی بصورت کلی تکنولوژی تشخیص عکس این کمپانی را متحول کرده است .

هوش مصنوعی گوگل در آستانه شکوفایی

در بخش دقت مترجم ماشینی گوگل هم  آنها توانسته اند به امتیاز ۴٫۲۶۴ از ۶ برسند . جالب است بدانید دقت ترجمه انسان در این مورد برابر با ۴٫۶۳۶ است که تا دستیابی به آن مسیر زیادی باقی نمانده است .

این کمپانی قدرتمند، در رویداد معرفی اسمارت فون های پیکسل خود بصورت واضح بیان نمود که در نظر دارد یک دستیار دیجیتالی حرفه ای  بسازد که همواره همه نیاز های کاربر را رفع نماید .

البته باید گفت که حالا گوگل برای رسیدن به هر هدفی از هر زمانی آماده تر است . چرا که این کمپانی حالا ، هم به میزان لازم بودجه دارد و هم اینکه با توان نیروهای متخصصی که در اختیار دارد از پس هر پروژه ای بر خواهد آمد .

منبع : theverge

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا