Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

نگاهی به مزایا و معایب ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی ؟

مزایا و معایب ایمیل‌های تبلیغاتی اگر چه برای همه کاملا روشن نیست اما در مورد بازخورد و نتایج مثت و منفی استفاده از ایمیل های تبلیغاتی کافی است که فقط کمی پای صحبت کاربران فعال اینترنت بنشینیم،تا ببینیم که آیا ارسال ایمیل های تبلیغاتی می تواند در پیشبرد اهداف ارسال کنندگان ایمیل های تبلیغاتی کمک کند یا خیر؟ که در این میان تعداد زیادی از کاربران فعال خیلی کم و یا هرگز تمایلی برای باز کردن ایمیل های تبلیغاتی که به کار و یا پیشه آنها مربوط نمی شود از خود نشان نمی دهند.

بنابراین در تعریف کلی باید گفت که ایمیل مارکتینگ و یا ایمیل تبلیغاتی نوعی بازاریابی مستقیم است که با افراد با در اختیار داشتن انبوهی از ایمیلهای افراد و شرکت ها محتوی مورد نظر خود را در زمانبندی مشخص به جامعه آماری – ایمیلی – خود ارسال کرده که در این بازاریابی می‌توانند کالا یا خدمات را از طریق ایمیل به مخاطبان معرفی کند.

این روش جدید تبلیغاتی که سال هاست مرسوم شده است  یک پیام خاص به یک یا چند مخاطب با هدف ایجاد یک ارتباط تجاری یا جمع آوری پول ارسال می‌گردد. که نمونه آن هزینه های سرسام آور میلیون دلاری شرکت‌های آمریکایی برای ایمیل مارکتینگ در سالیان اخیر است، کاری که در حالت خوشبینانه ‌ی آن می تواند مثبت و نتیجه بخش باشد .

hzboekp2

آیا ایمیل تبلیغات می تواند به تبلیغ کنندگان کالا و خدمات کمک کند؟

– تاثیر دقیق آن بر روی سرمایه گذاری ،کارایی بسیار بالا و همچنین ایمیل مارکتینگ دومین روش بازاریابی به عنوان موثر ترین تاکتیک های بازاریابی آنلاین گزارش شده.
– ایمیل تبلیغاتی می تواند تعداد قابل توجهی از مشترکان ایمیل را که علاقه دارند،در مورد موضوعات مورد نظرشان ایمیل دریافت کنند،جلب کند.
– بیش از نیمی از کاربران اینترنت در یک روز معمولی ایمیل خود را چک میکنند و یا اقدام به ارسال ایمیل می کنند.
– نرم افزار ارسال ایمیل در بین بازاریابان دیجیتالی بسیار محبوب است.

– کاهش زمان و نیروی مصرفی
(لحظه ای به ساختار تبلیغاتی که شرکت ها درگیر آن هستند فکر کنید. به زمان و تلاشی که صرف می کنند تا با یکی از روش های شایع ارتباطات، تبلیغات کسب و کار خود را انجام دهند.)
– استفاده از نامه های پستی که شامل تبلیغات، تراکت و مجلات تبلیغاتی می شود که معمولا یک یا چند طراح زمان زیادی برای آن صرف می کنند که در نهایت پس از تجدید نظرهای طولانی طرحی به تسویب می رسد و برای پیاده سازی آن هزینه های زیادی صرف کاغذ و چاپ آن خواهد شد. یا روش های تلفنی برای تبلیغات و جذب مشتری که آن نیز وقت، هزینه و نیروی انسانی زیادی را صرف می کند.

– ایمیل مارکتینگ که ارسال ایمیل تبلیغاتی جزئی از آن است که می توان از طریق آن در کمتر از ۲ ساعت یک بازاریابی گسترده در زمینه فعالیت کسب و کار راه اندازی و معرفی کرد.

email-marketing

مزایا و معایب ایمیل‌های تبلیغاتی :

– مشکلات دسترسی به اینترنت مانند قطعی و کند شدن اینترنت.
– آشنا نبودن برخی از کاربران به اینترنت و طرز استفاده از آن.
– اعتماد نداشتن برخی از کاربران به تبلیغات اینترنتی.
– تغییرات و پویایی اینترنت که باعث تغییر در روشهای بازاریابی می شود.
– ملاحظات امنیتی و محرمانگی اطلاعات کاربران.
– اتصال به اینترنت نیازمند وسایل و فن­آوری است که کم و بیش‌گران قیمت هستند.
– برای گرفتن اطلاعات از اینترنت باید ابتدا درخواست ارسال شود، برخلاف رادیو و تلویزیون که به محض روشن شدن شروع به پخش برنامه و انتقال اطلاعات می‌کند. عدم – آشنایی مخاطب با ارسال درخواست باعث می‌شود که او نتواند از این امکانات بهره ببرد.
– از بین تمام کسانی که به اینترنت دسترسی دارند حجم بالایی را کشورهای توسعه یافته تشکیل می‌دهند.
– سایت‌های اینترنتی به میزان سایر رسانه‌ها از امنیت کافی برخوردار نیست چرا که همواره تحت نفوذ Hackerها قرار می‌گیرند، که گاه باعث دزدیده شدن اطلاعات – شخصی مخاطبان و اخلال در کار دستگاه‌های سرویس دهنده است.
– تا زمانی که خدمات اینترنتی بی سیم از طریق تلفن های همراه عملی شود این نقص در مورد اینترنت وجود دارد که مانند سایر رسانه ها قابل حمل و نقل و جابجایی نیست.

البته مهمترین دلیل عدم اعتماد کاربران به ایمیل ای تبلیغاتی  این است که از نگاه کاربر ممکن است ایمیل های تبلیغاتی حاوی ویروس و فایل های مخربی باشند.ویروس ها برنامه های کوچکی هستند که می توانند به سیستم شما آسیب برسانند. آن ها می توانند ایمیل های شخصی شما را بخوانند و به طور اتوماتیک به مردم سراسر دنیا ارسال و یا حساب های کاربری شما را هک کنند.
بسیاری از مردم روزانه هزاران ایمیل به طور ناخواسته به دیگران می فرستند. این دسته از ایمیل ها spam نامیده که برای پاکسازس آن ها زمان نسبتا زیادی لازم است.

راه حل استفاده درست از ایمیل تبلیغاتی :

اجازه بازاریابی(opt-in) روشی است که به موجب آن دریافت کننده آگهی می تواند موافقت کند ایمیل تبلیغاتی را دریافت کند یا نه. این روش یکی از چندین روش توسعه یافته توسط بازاریابان برای از بین بردن معایب ایمیل مارکتینگ است.

حق انتخاب در ایمیل مارکتینگ ممکن است به تکنولوژی استفاده از پروتکل دست تکان دادن (hand shaking) بین فرستنده و گیرنده تکامل پیدا کند.با این روش می توان از طریق ایمیل،چیزهایی که بیشتر مورد مصرف کاربران است و می توان بیشتر تبلیغ کرد را پیش بینی کرد.

یک مثال معمول از اجازه بازاریابی ،فرستادن خبرنامه الکترونیکی به مشتریان یک شرکت تبلیغاتی است. چنین خبرنامه های ایمیلی می توانند از حوادث آینده و یا تبلیغات، و یا محصولات جدید به مشتریان اطلاع رسانی کنند.

بنابراین پیشنهاد می شود قبل از ارسال هرگونه ایمیل تبلیغاتی بهتر است که ابتدا بازار هدف را شناسایی و بعد محتوایی جالب ، خلاصه و مختصر را برای دریافت کننده ایمیل که رقبتی برای مطالعه از آن را داشته باشد ارسال کرد.

در ایران نیز کارشناسان زیادی هستند که در خصوص ارسال ایمیل های تبلیغاتی علاوه بر مشاوره رایگان، می توانند شما را در ارسال ایمیل های مارکتینگ یاری نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا