Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیر

عوارض پوستی خوابیدن با آرایش را نباید دست کم گرفت ؟

عوارض پوستی خوابیدن با آرایش موضوعی است که بارها توسط متخصصان پوست و مو به خانم ها گوشزده شده و از طرفی هم تمامی خانم ها از عوارض پوستی خوابیدن با آرایش اطلاعی علمی ندارند؟ اما باید گفت که این موضوع به میزان قابل توجهی مضر و حتی به سرعت سلامت پوست را به مخاطره می اندازد. برای اطلاع از جزئیات آن موضوع در ادامه با میهن پست همراه شوید.

خارش و تحریک پوست : عوارض پوستی خوابیدن با آرایش با خارش پوست شروع می شود . چرا که لوازم آرایشی و انواع عطرها می‌توانند عامل ایجاد خارش و تحریکات پوستی باشند و اگر این مواد که اغلب شیمیایی هم هستند از روی پوست‌تان پاک نشوند باعث ایجاد التهاب و تورم در لایه‌های پوست شده و امکان ایجاد حساسیت‌های پوستی را فراهم می‌کنند.

جوش و آکنه : مرحله بعدی عوارض پوستی خوابیدن با آرایش بروز جوش و آکنه در پوست و بخصوص پوست صورت است . بنابراین اگر صورت‌ تان را به طرز صحیح و آن طور که باید تمیز نکنید، سلول‌ های مرده پوستی و انواع مختلف آلودگی‌ها از روی پوست‌تان پاک نخواهند شد و با بسته شدن منافذ پوست و ایجاد التهاب مزمن پوستی، دچار جوش و آکنه می‌شوید.

خستگی چهره : یکی دیگر از عوارض پوستی خوابیدن با آرایش رفتن شادابی از چهره و خستگی ظاهری صورت است. بنابراین وقتی خانم ها صبح‌ ها از خواب بیدار می‌شوند و خودشان را در آینه نگاه می‌کنند، پوست صورتشان گرفته و خسته به نظر می‌رسد. این موضوع می تواند ناشی از عدم رعایت نکات بهداشتی مثل تمیز نکردن صحیح پوست‌ قبل از خواب باشد چرا که در طول شب ، چربی و سلول‌های مرده پوستی روی خارجی‌ترین لایه پوست‌تان دائما مجاور و یا روی بالش هستند و به شکل طبیعی باعث تقلیل یافتن لایه خارجی و گرفتگی پوست‌تان می‌شوند. پاکسازی مستمر و منظم پوست‌تان همراه با لایه‌برداری صحیح می‌تواند باعث تشکیل سلول‌های پوستی سالم و جدیدی ‌شود که قادرند خود را به شکل طبیعی ترمیم و باز‌سازی کنند. پس با پاکسازی منظم و مرتب پوست می‌توانید ظاهری درخشنده و زیبا داشته باشید.

عوارض پوستی خوابیدن با آرایش

با ایجاد چین و چروک‌ ها صورت‌ تان پیر به نظر می‌رسد : باقی ماندن آلودگی‌ها و مواد آرایشی روی پوست باعث تحریک، اکسیداتیو و در نهایت، آسیب پوستی می‌شود. همین موضوع دلیل شکسته شدن لایه‌های پوستی و ایجاد چین و چروک‌های روی آن و در نهایت پیری زود‌رس پوست‌ صورت‌تان می‌شود.

اگر پوست‌تان مبتلا به آکنه است با آرایش شرایط بدتر می‌شود : برای افرادی که پوست‌ چربی دارند، خوابیدن با آرایش می‌تواند شرایط را به مراتب بد‌تر کند. مواد چرب روی پوست یکی از مهم‌ترین عوامل در تشدید آکنه است.

احتمال ایجاد عفونت پوستی : تداوم بی توجهی به سلامت پوشت صورت و آرایش مداوم و مهمتر از همه بی اطلاعی از عوارض پوستی خوابیدن با آرایش می تواند در عفونت های پوست صورت موثر باشد.

بنابراین اگر چه خوابیدن با آرایش به تنهایی نمی‌تواند عامل ایجاد عفونت باشد اما اگر پوست‌ شما دچار التهاب ناشی از جوش و یا آکنه باشد اما مواد شیمیایی آرایشی امکان ایجاد عفونت را بسیار بیشتر می کند. بنابراین باید اطلاع داشت که پوست اولین مدافع بدن شما در مواجهه با انواع عفونت‌ ها و میکروب‌ ها و جوش ها محلی برای خروج عفونت است . در این میان اگر هوای کافی به پوست نرسد و حتی راه خروج آب از پوست بسته شود ، فرد در معرض بیماریهای پوستی خطرناک و حتی پیری زودرس پوستی قرار می گیرد.

با این حال حتی اگر در مواقعی بی‌ نهایت هم خسته هستید، و با اطلاع از عوارض پوستی ناشی از خوابیدن با آرایش مطلع شدید ، حتی اگر آرایش هم ندارید حتما قبل از خواب صورت‌ و پوست خود را از هر نوع آلودگی و مواد آرایشی پاک کنید. سعی کنید 2 بار در روز پوست‌ خود را تمیز کنید. اگر پوست نرمال یا خشکی دارید از یک پاک‌ کننده ملایم برای پاکسازی استفاده کنید و برای پوست‌های چرب هم از لایه‌بردارهایی استفاده کنید که حاوی اسید آلفا هیدروکسی هستند. این نوع پاک‌کننده‌ها منافذ پوست‌تان را به خوبی باز می‌کنند و به شادابی آن کمک زیادی خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا