Mihanpostپزشکیپژوهشی

افزایش طول عمر انسان با روش جدید محققان !

افزایش طول عمر انسان با روش جدید محققان شاید برای همه افراد قابل قبول نباشد اما در علم پزشکی امکان اثبات هر فرضیه ای وجود دارد، چرا که نتایج موجود در طبیعت نشان می دهد که از میان بردن سلول های پیر، تشکیل تومور را به تاخیر می اندازد، کارکرد بافت و ارگان ها را حفظ می کند و طول عمر را بدون عوارض جانبی افزایش می دهد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

افزایش طول عمر انسان اگر چه در گذشته نیز با توسل به روشه هایی طبیعی امکان پذیر بوده است اما در این میان تیم زیست شناسان کلینیک مایو نشان داده اند که سلول های پیر تاثیر منفی بر سلامت انسان دارند و حدود ۳۵ در صد موجب کاهش طول عمر موش های نرمال می شوند.

زیست شناسی مولکولی جان ون درسن از کلینیک مایو درباره افزایش طول عمر انسان می گوید:

پیری سلول مکانیسمی بیولوژیکی است که به عنوان ترمز اضطراری عمل می کند و توسط سلول های آسیب دیده برای متوقف کردن تقسیم سلولی استفاده می شود که در این میان سیستم ایمنی بدن سلول های پیر را به صورت منظم خارج می کند، اما در طول زمان تاثیر کمتری خواهد داشت. سلول های پیر فاکتورهایی را ایجاد می کنند که به سلول های مجاور آسیب می رسانند و باعث التهاب مزمن می شوند که با ضعف و بیماری های مربوط به کوهلت سن در ارتباط هستند.

 افزایش طول عمر انسان

بنابراین محققان کلینیک مایو از ترانسژنی در دارو ها استفاده کردند کهسلول های پیر را در موش های نرمال از بین می برد. پس از تجویز ترکیبی به نام AP20187، حذف سلول های پیر تشکیل تومورها را به تاخیر انداخت و موجب کاهش روند پیری چند اندام شد. طول عمر متوسط موش های درمان شده حدود ۱۷ تا ۳۵ درصد افزایش یافت. آنها همچنین ظاهری سالم تر و کاهش مقدار التهاب در چربی، عضله و بافت کلیه را نشان دادند.

این محقق کلینیک مایو دروسن توضیحات بیشتر داده و گفته ؛ سلول های پیر که با افزایش سن روی هم انباشته می شوند عمدتا مضر هستند، تاثییرات منفی بر اندام ها و بافت های شما دارند و در نتیجه سلامتی شما را به خطر می اندازند و همچنین طول عمر شما را کم می کنند. بنابراین دارو و یا ترکیباتی که بتوانند سلول های پیر را از بین ببرند برای درمان بیماری ها و ناتوانی های مربوط به کوهلت سن مفید هستند.

پژوهشگر دیگری از کلینیک مایو بنام «دارن بیکر» که دکتر و زیست شناس مولکولی است معتقد است که علت هدف قرار دادن سلول های پیر این است که از میان برداشتن فقط ۶۰ تا ۷۰ درصد از آنها می تواند اثرات درمانی قابل توجهی داشته باشد زیرا سلول های پیر به سرعت تکثیر نمی شوند بنابراین دارو می تواند به طور موثر و سریع میزان کافی از آنها را حذف کند و اثرات عمیقی بر سلامت و طول عمر داشته باشد.

منبع   scitechdaily

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا