گوناگون

مستندات چهارمین شهر حرم اهل بیت(ع) جمع‌آوری می‌شود

استاندار قزوین گفت: ‌مستندات و مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد قزوین می‌تواند بعنوان چهارمین شهر حرم اهل بیت(ع) باشد و این مستندات در حال جمع‌آوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در قزوین، «مرتضی روزبه» در ستاد ساماندهی و توسعه‌ی آستان مقدس امامزاده حسین(ع) که دیشب در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آیت الله شبیری زنجانی عالم وارسته تأئید کرده است که قزوین چهارمین شهر حرم اهل بیت(ع) است و دیگر مستندات در این خصوص در حال جمع‌آوری و بررسی است.

وی افزود: ادارات و ارگان‌هایی که در این زمینه اطلاعات و مستنداتی دارند مستندات خود را ارائه دهند تا این مسأله به رسمیت شناخته شود.

استاندار قزوین با اشاره به ‌طرح توسعه‌ی آستان مقدس امامزاده حسین(ع) تصریح کرد: این طرح حساسیت‌های خاصی دارد و در آن باید به مسائل اجتماعی و مجاورت مردم که در آن منطقه زندگی می‌کنند، دقت شود.

روزبه خاطرنشان کرد: ‌ با توجه به اینکه این طرح معنوی و مقدس است رضایت مردم خیلی مهم است، تا حد امکان باید رضایت‌مندی در افکار عمومی ایجاد کنیم، و در این امر بحث آغاز پروژه بسیار مهم است.

وی یادآور شد: برای رسیدگی به امور این طرح و جهت نمایش گذاشتن جدیت، دفتری در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) راه‌اندازی شود تا مردم به ادارات مراجعه نکنند و سر در گم نشوند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: ایجاد تعامل و استفاده از تجربه‌های متولیان طرح توسعه‌ی آستان مقدس عبدالعظیم‌حسنی، ‌حرم مطهر حضرت معصومه نیز می‌تواند گامی در جهت موفقیت در این طرح باشد.

روزبه یادآور شد: غافل شدن از محله‌های جنوب شهر ‌انتقادی است که به ما مسئولان وارد است، ما بعنوان مسئولان باید به همه‌ی مناطق توجه داشته باشیم و در برنامه‌ریزی‌های خود این مناطق را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه انتظارات مردم جنوب شهر حداقل‌هایی است که ما از آن غافل شدیم، ‌ افزود: پیشنهاد می‌کنم برای رسیدگی به این امر در صورت امکان شهرداری منطقه یک را به این قسمت انتقال دهید یا در غیر این صورت از ظرفیت آستان مقدس امامزاده حسین (ع) استفاده کنیم و ساختار منظم اداری ایجاد کنیم که این امر به‌لحاط روانی تأثیر مثبتی بر مردم این منطقه می‌گذارد.

۳۴۵ پلاک مسکونی و تجاری باید از مردم تملک شود

«علیرضا خزائلی» مدیر اجرایی ‌طرح توسعه‌ی آستان مقدس امامزاده حسین(ع) در ادامه این مراسم گفت: ‌کل محدوده‌ی تملک نقشه‌برداری شده و ۲۰۵ پلاک مسکونی و ۱۳۵ پلاک تجاری و در مجموع ۳۴۵ پلاک به مساحت ۳. ۲ هکتار باید خریداری و از مردم تملک شود.

وی افزود: فضای داخلی حرم و صحن امامزاده حسین بافت تاریخی است که این موضع اهمیت طرح را زیاد می‌کند، در این طرح سعی شده است آرامگاه و بقعه شهید ثالث و آیت الله زرآبادی و دیگر بزرگان بدون تغییر باقی بمانند.

مدیر اجرایی ‌طرح توسعه آستان مقدس امامزاده حسین(ع) تصریح کرد: نقشه‌ها براندازی و کارگزار تملک مشخص شده است، تنها باید تملک بصورت قطعی انجام شود که امیدواریم با توجه به روال قانونی کار تسریع در فرآیند تملک داشته باشیم.

خزائلی خاطرنشان کرد: افتتاح حساب مشترک شهرداری و اوقاف انجام شده است، برای توسعه‌ی امامزاده حسین(ع) اگر اعتبارات تأمین شود و تملک قطعی شود کار اجرایی انجام می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا