گوناگون

مسلمان: ازدواج! نه!


مجله اینترنتی برترین ها


مجله خانواده سبز:

محسن مسلمان بازیکنی است که در نیم فصل دوم لیگ سیزدهم به جمع شاگردان علی دایی پیوست و به همراه پرسپولیس موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر و کسب سهمیه آسیایی شد. این ستاره جوان که از ذوب آهن اصفهان به طور قرضی به جمع سرخپوشان اضافه شد، برای اینکه فصل بعد هم بتواند پیراهن پرسپولیس را بر تن کند، باید منتظر توافق مدیران پرسپولیس و ذوب آهن باشد که اتفاقا هر دو باجناق هستند.

مسلمان که به دلیل آسیب دیدگی جام جهانی برزیل را از دست داده، همه هدفش درخشش در تیم پرسپولیس، ترانسفر شدن به لالیگای اسپانیا و همراهی تیم ملی در جام ملت های آسیاست. بازیکن خوش تیپ پرسپولیس که اهمیت خاصی به مد و شیک پوشی می دهد، به همراه پیام صادقیان دوقلوهای سرخپوشان را تشکیل می دهند و این دو از کودکی با هم بزرگ شده اند و پا به دنیای مستطیل سبز گذاشته اند. آنچه می خوانید ماحصل گفتگوی ما با مرد شماره 77 قرمزهاست.

محسن مسلمان: به تنها چیزی که فکر نمی کنم ازدواجه!

درست است که متولد اصفهانی؟

– نه، من تهران به دنیا آمده ام. شناسنامه ام می گوید هفتم بهمن ماه 1369- فوتبالم را از 16 سالگی آغاز کردم و به طور حرفه ای با ذوب آهن اصفهان به فوتبال ایران معرفی شدم. من فقط یک خواهر بزرگتر از خودم دارم و در خانواده ما هم هیچ کس فوتبالی نیست. علاقه ام به فوتبال باعث شد بیشتر دوران نوجوانی ام به تمرین و مسابقه بگذرد. در واقع به جز فوتبال به هیچ چیز دیگری فکر نکردم.

حتی به درس و مشق؟

– خیلی اهل درس و مشق نبودم. یعنی تمرینات زیاد این وقت را به من نمی داد که مثل شاگرد اول ها همه اش بنشینم پای دفتر و کتاب، دیپلم را که گرفتم، درس و مدرسه را بوسیدم گذاشتم کنار.

و عکس العمل پدر و مادرت؟

– واقعا دیوانه فوتبال بودم، برای همین خیلی کاری به کارم نداشتند. می دانستند که فوتبال در خون من است و نمی توانم بدون آن زندگی کنم.

تو محصول باشگاه ذوب آهن هستی؟

– بله دقیقا! من کارم را از پایه های ذوب آهن شروع کردم تا به تیم بزرگسالان رسیدم. از این تیم به تیم ملی نوجوانان و جوانان هم رسیدم. برای خدمت مقدس سربازی به ملوان بندرانزلی رفتم و دوباره به اصفهان برگشتم. از طرفی پرسپولیسی ها خیلی وقت بود که خواهان من بودند ولی قسمت نمی شد که سرخپوش شوم. نیم فصل لیگ بود که با توافق مسئولان پرسپولیس و ذوب آهن به پرسپولیس آمد، آن هم به صورت قرضی تا پایان فصل. حالا با اتمام لیگ، قراردادم با پرسپولیسی ها به پایان رسیده است.

یعنی قصد بازگشت به اصفهان را داری؟

– اول از همه باید بگویم که حضور در پرسپولیس آرزوی دوران کودکی من بوده و قلبا عاشق این تیم هستم ولی من نسبت به باشگاه ذوب آهن احساس دین می کنم، ضمن اینکه یک فصل دیگر با این تیم قرارداد دارم. حالا منتظرم ببینم چه توافقی بین مدیران دو باشگاه اصل می شود تا تکلیفم روشن شود. من تابع تصمیم آنها هستم.

ظاهرا علی دایی تو را برای فصل بعد می خواهد چون از بازیکنان مورد علاقه او هستی.

– بله، این موضوع را شنیده ام و البته از این بابت خیلی خوشحالم ولی تصمیم نهایی را باید مدیران بگیرند. آقایان رحیمی و آذری با هم باجناق هستند و بالاخره با هم مشورت می کنند تا ان شاءالله تصمیم خوبی بگیرند.

حالا تو هم به دایی علاقمندی؟

– کدام بازیکن است که علی دایی را دوست نداشته باشد و نخواهد شاگردی او را بکند. در مورد بزرگی علی آقا زیاد صحبت شده و من هم در مورد ایشان فقط می گویم که خیلی دوستش دارم و کار کردن با او افتخار بزرگی برای من است.

گویا استقلالی ها و امیر قلعه نویی دنبال تو و پیام صادقیان هستند.

– بالاخره حرف و حدیث همیشه و همه جا هست. من و پیام خیلی وقت است که با هم هستیم. امسال هم در پرسپولیس تجربه خوبی با هم داشتیم ولی همانطور که گفتم برای فصل آینده از بین پرسپولیس و ذوب آهن یکی قسمتم می شود. پیش از این شایعه شده بود که من به خاطر ماردم که یک استقلالی دو آتشه است، از آمدن به پرسپولیس پشیمانم ولی اینطور نیست. من از همان بچگی عاشق پرسپولیس بودم و با آمدن به پرسپولیس به آرزویم رسیدم.

محسن مسلمان: به تنها چیزی که فکر نمی کنم ازدواجه!

خیلی ها می گویند فصل قبل شانسی دوم شدید؟

– اتفاقا شانسی قهرمان نشدیم! اگر روز آخر، بازی فولاد مساوی می شد یا در هفته ماقبل پایانی و در دقیقه 95 از راه آهن گل نمی خوردیم، الان قهرمان لیگ، پرسپولیس بود. اگر 10 درصد از توانی که ما فصل قبل برای مسائل حاشیه ای مصرف کردیم، پای مسائل فنی می گذاشتیم، اصلا کار قهرمانی پرسپولیس به هفته آخر نمی کشید.

به اروپا هم فکر می کنی؟

– خیلی زیاد! عاشق لالیگای اسپانیا هستم، آرزو دارم روزی در این لیگ بازی کنم. البته اگر پیشنهادی از کشورهای حوزه خلیج فارس داشته باشم، لحظه ای درنگ نمی کنم.

چرا؟

– چون خیلی خوب و بی منت پول می دهند. درست است که به لحاظ فنی لیگ برتر خودمان خیلی بهتر از آنهاست ولی آنجا دیگر دغدغه مالی نداری!

جام جهانی را هم که از دست دادی!

– قسمتم نبود. من این اواخر به اردو هم دعوت شدم ولی پایم خراب بود و خودم از حضور در تیم ملی انصراف دادم.

راست می گویند اینیستای پرسپولیسی؟

– اینیستا را خیلی دوست دارم و از فوتبالش لذت می برم. در مورد خودم هم نمی دانم! بدم نمی آید واقعا اینیستای پرسپولیس باشم!

مشخص است بارسایی تیر هستی!

– اتفاقا از کودکی یک یوونتوسیه دو آتشه هستم و همیشه نتایج این تیم را دنبال می کنم.

فعلا هم که مجردی!

– فوتبال که فرصت نمی دهد به این طور مسائل فکر کنی. واقعا هم به تنها چیزی که الان فکر نمی کنم، ازدواج است. فوتبال حرفه ای دنیای خاص خودش را دارد. الان کنار خانواده ام احساس خوبی دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا