گوناگون

مسمومیت با مواد شوینده و سموم دفع آفات نباتی را جدی بگیرید

کارشناس نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت – درمان شهرستان تاکستان با اشاره به استفاده روز افزون محصولات شوینده خانگی، سفید کننده، پاک کننده و جرم‌گیر تاکید کرد: موضوع مسمومیّت با مواد شوینده و سموم دفع آفات‌نباتی، جدّی گرفته شود.

زهرا مظفری کارشناس نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت – درمان شهرستان تاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، با تأکید به اینکه شهروندان هنگام استفاده از مواد ذکر شده، از دستکش، ماسک و پوشش مناسب استفاده کنند، گفت: عوارض شدید ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی و مسمومیّت‌های ناشی از مصرف غیرصحیح مواد سفید کننده، مثل: استفاده در مکان‌های بسته و فاقد تهویه یا ترکیب این مواد با سایر مواد شوینده، به­ ویژه هنگام استفاده از آب گرم، با ایجاد گازهای سمی، می‌تواند منجر به خفگی و مرگ شود.

وی درباره اثرات سوء مسمومیّت‌های ناشی از این مواد در فرد مسموم، حتی در صورت درمان موفق، هشدار داد و پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و افزود: افراد با ایجاد تمهیدات و ایمن‌سازی منازل، از بروز هر گونه مسمومیّت، به ویژه در کودکان، زنان باردار و افراد سالخورده، پیشگیری کنند.

مظفری تأکید کرد: در صورت وقوع مسمومیّت، ضروری است، از طریق تماس با شماره تلفن 1490 مرکز اطلاع رسانی مسمومیّت‌ها و دریافت اطلاعات، اقدامات اولیه را برای نجات فرد مسموم انجام داد و هرچه سریع‌تر از طریق تماس با اورژانس، بیمار را به مراکز درمانی انتقال داد.

کارشناس نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت – درمان شهرستان تاکستان در مورد مضرات استفاده بیش از حد سموم دفع آفات‌ نباتی برای محیط زیست، مصرف کنندگان محصولات کشاورزی و کشاورزان دارای تماس با مواد، هشدار داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا