گوناگون

مسوولان رفسنجان از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت بازدید کردند

81157331 5683154

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عصر پنجشنبه در بازدید از بخش حسابداری این بیمارستان گفت: بیمارانی که در بخش های بستری هستند اگر زیر پوشش هیچ بیمه ای نباشند بواسطه یارانه سلامت فقط 10 درصد از هزینه ها شامل دارو و تجهیزات و انجام آزمایشات را می پردازند.

دکتر علی اسماعیلی ندیمی همچنین در بازدید از بخش جراحی بیان کرد: در اجرای 11 آیتم در بخش های مختلف که شامل تخت، تشک، درب و پنجره، ملحفه و میز، پایه سرم و سرویس های بهداشتی است باید ترمیم، تعویض و بهسازی شوند.

وی گفت: در این بخش ها در راستای رضایتمندی بیماران، باید ارتقای کیفیت غذا و انجام خدمات نیروها نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به آغاز بازسازی بخش های دولتی و تقسیم بندی آنها به بخش های درجه بندی و چند ستاره افزود: هزینه زایمان طبیعی تمامی افرادی که زیر پوشش بیمه های پایه شامل بیمه تامین اجتماعی، کمیته امداد، نیروهای مسلح، بهزیستی و سلامت ایرانیان هستند به صورت رایگان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تاکید کرد: هزینه درمان بیماران بستری شده زیر پوشش سازمان های بیمه گر، به عهده بیمارستان خواهد بود و فقط 10 درصد هزینه پرونده بستری

توسط بیمار پرداخت می شود.

وی در بازدید از بخش کودکان بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) عنوان کرد: سعی داریم برای همراه بیمار کودک زیر 12 سال تمام هزینه ها بر عهده بیمارستان باشد و فقط 10 درصد از هزینه ها از همراه اخذ می شود.

وی همچنین در بازدید از بخش مراقبت های ویژه و بخش سی.سی.یو گفت: برای بیماران آن.ژی.یو نیز که هزینه های بالا برای آنها صرف می شود با اجرای طرح نظام سلامت هزینه ها 10 درصد شده است.

اسماعیلی ندیمی خاطرنشان کرد: در خصوص بیماران کمیته امداد یک کد اختصاص داده شده که از هفته آینده این طرح اجرایی است.

وی تصریح کرد: این بیماران با ارایه آن کد الکترونیکی می توانند هزینه های بیمارستان را که همان 10 درصد است را توسط کمیته امداد پرداخت نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ضمن بازدید از بخش اتاق عملِ زنان پرخطر در این بیمارستان گفت: دو تخت زایمان، شش تخت قبل از زایمان، چهار تخت بعد از زایمان و 12 تخت نیز برای بخش بستری این بیماران در نظر گرفته شده که تمام امکانات و تجهیزات نیز با استانداردهای روز است.

وی در بازدید از بخش ویژه مراقبت های نوزادان nicu و بخش آنژیوگرافی (بخش عمل های جراحی قلب بسته ) گفت: احداث کلینیک سرپایی و انتقال زایشگاه نیک نفس و بیمارستان مرادی به دلیل مراجعات زیاد، فضای کوچک و بافت قدیمی در اولویت های بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان قرار دارند.ک/2

8154/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا