گوناگون

مشايي از احمدي نژاد جدا شده است؟

خبر قطع ارتباط احمدي نژاد و مشايي اين روزها در حالي مطرح است که به باور برخي از سياسيون فعاليت هاي رييس جمهور سابق بيش از گذشته رنگ و بوي انتخاباتي پيدا کرده است.

به گزارش «آریا» جدايي محمود احمدي نژاد از رحيم مشايي خبري است که اين روزها نزديکان رييس جمهور سابق از آن سخن مي گويند.اين خبر اولين بار چندي پيش از زبان داوود احمدي نژاد مطرح شد.بردار رييس دولت دهم در اظهار نظري غيرمنتظره از تمام شدن اين رابطه خبر داده و گفته است«به برادرم گفتم تا مشايي و اطرافيانش را دور نريزي، ما نيستيم. البته همين ديروز شنيدم که اينها را ريخته دور و مشايي و بقايي را دک کرده است.»

وي همچنين درباره کانديداتوري محمود احمدي نژاد گفته بود:«احتمال کانديداتوري برادرم در انتخابات رياست جمهوري آينده، خيلي زياد است و با روندي که آقايان فعلي در پيش گرفته و اوضاعي که درست کرده اند، مردم در حال گرايش به احمدي نژاد هستند.»

موضوع قطع رابطه محمود احمدي نژاد از مشايي اما امروز بارديگر به نقل از احمد خورشيدي پدر داماد احمدي نژاد مطرح شده است .

وي گفته است«علت كنار كشيدن تعداد قابل توجهي از اصولگراها از حمايت آقاي احمدي‌نژاد، مشايي بود، الان مي‌بينم آقاي احمدي‌نژاد خيلي اسمي از آقاي مشايي نمي‌برد و دفتر كارش از او جدا شده است و حداقل ارتباط سياسي كه آن موقع بوده كمرنگ‌تر شده است. وضعيت اصولگراها مثل قبل نيست، قبلا دولت دستشان بود، احساس قدرت داشتند الان اينطور نيست.»

مشايي براي هميشه از سياست کناره گيري کرده است

البته اگرچه داوود احمدي نژاد و احمد خورشيدي از جدايي محمود احمدي نژاد و مشايي خبر مي دهند اما علي اکبر جوانفکر مشاوررييس جمهور سابق در گفتگو با خبرگزاري آريا نه تنها اين جدايي را تکذيب کرد بلکه از کناره گيري هميشگي رحيم مشايي از سياست خبر داد.

وي گفته بود«روابط برادرانه و دوستانه ميان آقاي احمدي نژاد و آقاي مشايي بسيار مستحکم است و هيچگاه تحت تاثير مسائل سياسي قرار نداشته است . سوابق کاري آقاي مشايي نشان مي دهد که ايشان همواره يک شخصيت فرهنگي و پژوهشي بوده است . مديريت راديو ، معاونت فرهنگي شهرداري تهران و سازمان ميراث فرهنگي از جمله سوابق برجسته خدمتي ايشان است که فعاليت همه آنها فرهنگي و غير سياسي است. حضور ايشان در انتخابات رياست جمهوري نيز بنا به خواست دکتر احمدي نژاد بود و الا خود ايشان تمايلي به شرکت در انتخابات نداشت. جوانفکر در فکر مي کنم آقاي مشايي براي هميشه از سياست کنار کشيده باشد و بعيد مي دانم که بار ديگر در اين عرصه حضور پيدا کند.»

جوانفکر درباره کانديداتوري احمدي نژاد هم گفته بود«احمدي نژاد سرباز ملت ايران و نظام اسلامي است و هر گاه شرايط کشور اقتضا کند و رهبري معظم انقلاب نيز بر آن مهر تاييد بزنند ، ايشان به وظيفه خود عمل خواهد کرد.»

هيچ نشانه اي از جدايي احمدي نژاد و مشايي ديده نمي شود

در همين حال صادق زيباکلام استاد دانشگاه تهران به خبرگزاري آريا گفته بود «ما نمي توانيم به صحبت هاي آقاي داوود احمدي نژاد درباره جدايي مشايي و احمدي نژاد استناد کنيم چراکه ايشان بيشتر اميد و آرزوهايشان را مطرح کرده اند .علاوه بر آقاي داوود احمدي نژاد بسياري از اصولگرايان هم آرزوي به هم ريختن رابطه محمود احمدي نژاد با مشايي و بقايي دارند اما با اين وجود هيچ علائمي ديده نمي شود که اين رشته انس و الفت گسسته شده باشد.»

وي اظهار داشت:«مشکل اصولگرايان استقلال آقاي احمدي نژاد و رابطه اش با مشايي است لذا از يک سو 10ميليون راي ، اين طيف را وسوسه مي کند تا به احمدي نژاد متصل شوند و از سوي ديگر استقلال احمدي نژاد مانعي است براي ايجاد پيوند بين اصولگرايان و آقاي احمدي نژاد.»

اما خبر قطع ارتباط احمدي نژاد و مشايي اين روزها در حالي مطرح است که به باور برخي از سياسيون فعاليت هاي رييس جمهور سابق بيش از گذشته رنگ و بوي انتخاباتي پيدا کرده است ، البته نشانه هايي که پيرامون احمدي نژاد ديده مي شود همگي براين تحليل صحه مي گذارد.

در واقع سخنراني اخير احمدي نژاد در مشهد و جشني که به نقل از سايتهاي نزديک به او قرار است فردا در ميدان 72 نارمک با حضور رييس جمهورسابق برگزار شود و همچنين اصرار نزديکان او براي اثبات جدايي  احمدي نژاد از مشايي گوياي آن است که محمود احمدي نژاد از حالا عزم جدي براي ورود به پاستوردارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا