گوناگون

مشتریان اینترنت در البرز از برخی کاستی های این وسیله ارتباطی گلایه دارند

81148185 5667253

به گزارش ایرنا، گرچه استفاده از اینترنت و به تعبیری فضای مجازی روز به روز در دنیای امروز فراگیرتر می شود و دور نیست زمانی که بدون بهره گیری از این وسیله ارتباطی روال عادی زندگی با اختلال جدی مواجه شود، بنابراین توجه به زیرساختهای اینترنت در نقاط مختلف کشور بخصوص استان دو میلیون و 500 هزار نفری البرز ضروری به نظر می رسد.

شماری از شهروندان مورد پرسش خبرنگار ایرنا مرکز استان البرز می گویند: برخلاف آنچه این روزها از توسعه و پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات منتشر می شود، گویا این امر در استان ما به گونه دیگری است و سرعت پایین اینترنت واگذار شده توسط مخابرات این استان، موجب نارضایتی کاربران شده است

به گفته آنان، با وجود شتاب فزاینده پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات، سرعت پایین اینترنت و مشکلات ناشی از آن در استان البرز با جمعیت میلیونی که در همسایگی پایتخت کشور هم قرار دارد چندان مقبول به نظر نمی رسد .

مریم آقاجانی یکی از کاربران اینترنت در کرج گفت: امروزه استفاده از اینترنت وسیله ای برای انجام بسیاری از امور در حوزه های مختلف و پرداخت قبوض خدمات مصرفی از قبیل آب، برق و تلفن بشمار می رود و به همین دلیل اختلال در این شبکه مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود می آورد.

وی افزود: اکنون ما شاهد ارائه گسترده خدمات ادارات، نهادها و بانک ها در کوتاهترین زمان ممکن به مردم از طریق شبکه اینترنت هستیم که تحقق این مهم در استان البرز نیازمند داشتن اینترنتی با سرعت مناسب است.

این شهروند تاکید کرد: با قطع مکرر اینترنت در این استان گاه اتفاق می افتد که مردم برای وصل مجدد آن باید ساعت ها در ادارات و بانکها به انتظار بنشینند.

اکبر عبدالهی یکی دیگر از شهروندان کرجی گفت: مخابرات استان البرز با وجود تبلیغات گسترده درخصوص ارائه سرویسهای اینترنتی متاسفانه نتوانسته نیازهای مردم در این زمینه را برآورده کند و بیشتر مواقع شبکه اینترنتی آن دارای اختلال است .

وی در عین حال خاطرنشان کرد: کاربرانی که از شرکتهای خصوصی خدمات اینترنتی دریافت می کنند اکنون با مشکل کمتری مواجه هستند .

وی افزود: اکنون ظرفیت اینترنت واگذاری از سوی مخابرات استان البرز با سرعت واقعی آن همخوانی ندارد و کمتر از سرعت اعلام شده است.

امیر کشاورز دیگر شهروند ساکن شهر جدید هشتگرد که خود را دانشجو معرفی کرد، گفت: برای انجام امور درسی خود مشترک اینترنت پر سرعت مخابرات استان البرز شدم اما متاسفانه به قدری سرعت پایین است که قادربه انجام امور خود در اغلب ساعت ها نیستم .

وی اضافه کرد: برخی مواقع شبکه اینترنت ساعت ها قطع می شود و مسوولان مربوطه نیز پاسخگو نیستند.

وی افزود: به علت سرعت پایین اینترنت ، بیشتراوقات فقط صفحه اول باز می شود و برای باز کردن سایر صفحه ها ها با مشکل مواجه هستم.

این شهروند اظهار کرد: گاهی اوقات نیز هنگام دانلود مطالب، در آخرین لحظه شبکه قطع شده و کل مطلب از دسترس خارج می شود.

یکی از شهروندان فردیس نیز گفت: با توجه به عصر فناوری و استفاده مداوم از اینترنت متاسفانه زیرساختهای لازم دراین شهرستان صورت نگرفته است.

حمیرا اصغرزاده که خود را دانشجو و شاغل در یکی از ادارات معرفی کرد، افزود: من برای یک نامه اداری به یکی از ادارات شهرستان مراجعه کردم ، متصدی انجام کار اظهارکرد که سیستم قطع ومن بیش از دو ساعت منتظر شدم تا اینترنت وصل شود تا بتوانم نامه ام را دریافت کنم .

وی تاکید کرد: درزمان حاضر نامه نگاری و مکاتبات اداری به صورت اتوماسیون و با استفاده از اینترنت انجام می گیرد که قطع طولانی مدت آن موجب اختلال در کارها و خدمات و گرفتاری مردم و مراجعان به ادارات می شود.

وی گفت: امروزه که عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات نام گرفته و استفاده از اینترنت افزایش بیشتری دارد و به عنوان یکی از ضرورتهای زندگی قلمداد می شود، مناسب نیست که در ساعات اوج کار و مراجعه مردم شاهد قطع و اختلال در اینترنت باشیم که امیدواریم با درایت مسوولان مخابرات این مشکلات به زودی رفع شود.

به هر حال با توجه به نقش تعیین کننده اینترنت برای عموم مردم از جمله کسانی که با بانکها و یا فروشگاههایی که از این وسیله برای داد و ستد استفاده می کنند و اینکه چنانچه این وسیله ارتباطی دچار اشکال شود می تواند زندگی روزمره بخش عمده ای از مردم با مشکل مواجه کند، خبرنگار ایرنا نظر مسوول مخابرات استان البرز را جویا شد.

رییس مرکز دیتا اداره کل مخابرات استان البرزمی گوید: درزمان حاضر زیرساختهای لازم برای استفاده از اینترنت برای کاربران فراهم است و همچنان این اداره درصدد گسترش امکانات است.

ˈجواد جمشید لوˈ افزود: اپراتور 2020 که ویژه مشترکان ˈای دی اس ال ˈADSLاست هرروز مورد ارزیابی قرارمی گیرد و چنانچه کاربری با مشکل مواجه شود، بلافاصله کارشناسان اقدام به رفع نقص می کنند.

وی بیان کرد: مشکلات اینترنت برخی مواقع اجتناب ناپذیر است اما به شکلی نیست که ساعتها به طول انجامد.

این مسوول گفت: اکنون در استان البرز بیش از80 هزار مشترک ˈای دی اس ال ˈ وجود دارد واز خدمات شبکه اینترنتی بهره مند هستند.

جمشیدلو تاکید کرد: مشترکانی که با قطع اینترنت مواجه می شوند می توانند مشکل را به سامانه 2020 اعلام تا دراسرع وقت رسیدگی شود.

البته هرچند این مسوول مخابراتی به نوعی مشکل اینترنتی را کم اهمیت جلوه دادند اما بنا به گفته کارشناسان اکنون سرعت اینترنت در استان البرزمناسب نیست و باید چاره جویی اساسی شود.

نوسان و قطعی اینترنت گاهی مواقع، موجب اختلال درخدمات دهی بانکها و انتظارو سردرگمی مردم در صف های طولانی می شود و این مشکل نیز رسانه های جمعی از جمله ایرنا را در مخابره به موقع اخبار با مشکل مواجه کرده است.ک/4

گزارش ازمریم صوفی

7413/ 691

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا