Mihanpostموبایل و تبلت

مشخصات فنی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس سامسونگ فاش شد

مشخصات فنی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس سامسونگ در حالی فاش شده است که تنها چند روز به مراسم رسمی رونمایی این گوشی های جدید باقی مانده است . در ادامه با میهن پست همراه شوید تا این دو گوشی را مورد بررسی قرار دهیم .

مشخصات فنی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس قرار بود در یک مراسم رسمی در تاریخ نهم فروردین اعلام شود . اما می توان گفت که شرکت سامسونگ در حفاظت از اطلاعات این گوشی ها به نوعی ناموفق عمل کرده است . چراکه مشخصات این گوشی های تنها چند روز پیش از مراسم رونمایی رسمی فاش شده است . اما حالاقصد داریم به بررسی مشخصات فنی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس بپردازیم .

پردازنده گوشی های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس هر دو  اکسینوس ۸۸۹۵ با هشت هسته‌ و فرکانس پردازشی ۲.۵ گیگاهرتز است البته گفته می شود سامسونگ در برخی از نمونه ها از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده کرده است . حافظه‌ رم ۴ دستگاه گیگابایتی بوده وحافظه‌ داخلی آن نیز ۶۴ گیگابایتی و از نوع UFS 2.0 است.

از دیگر ویژگی های مشترک در مشخصات فنی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس می توان به دوربین این دو گوشی اشاره کرد . دوربین این گوشی ها  ۱۲ مگاپیکسلی و در ابعاد پیکسلی ۱.۴ میکرون خواهد بود. مانند گذشته این حسگر از دیافراگم f/1.7 بهره می‌ برد همچنین مجهز به فوکوس dual-pixel و OIS نیز است . البته امکان ثبت ویدیو ۴K نیز وجود دارد. سامسونگ فوکوس لیزری را برای اطمینان بیشتر به پرچم‌دار جدید خود اضافه کرده است. دوربین سلفی گوشی حسگری ۸ مگاپیکسلی با f/1.7 خواهد داشت و البته از فوکوس خودکار نیز بهره می‌ برد. اما حسگر تشخیص عنبیه‌ نیز برای باز کردن قفل گوشی  فقط در اس ۸ حاضر خواهد بود.

یک حسگر اثر انگشت نیز در پشت دستگاه تعبیه شده که از ژست های حرکتی پشتیبانی کرده و بطور مثال می تواند اپلیکیشن های باز را ببندد. اما این تنها کاربرد پیش فرض  حسگر اثر انگشت گوشی است و باید منتظر بود و دید که توسعه دهندگان چه اپلیکیشن هایی برای این ویژگی طراحی خواهند کرد .

از سایر مشخصات فنی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس م ی‌توان به پشتیبانی از وای‌فای گیگابیت دوبانده، LTE ،‌GPS، بلوتوث نسخه ۴٫۲، NFC و پورت یو‌اس‌بی نوع سی اشاره کرد. وظیفه‌ شارژدهی گوشی بر عهده‌ باتری ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی به ترتیب برای گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس خواهد بود. همچنین هر دو گوشی از شارژ سریع بی‌سیم نیز پشتیبانی خواهند کرد.

در نهایت باید در مورد قیمت این گوشی ها باید گفت که گلکسی اس ۸ دارای برچسب قیمتی ۷۹۹ یورو خواهد بود و گلکسی اس ۸ پلاس قیمت ۸۹۹ یورویی خواهد داشت.

مشخصات

 گوشی

گلکسی اس ۸ پلاسگلکسی اس ۸
پردازندهExynos 8895/Snapdragon 835Exynos 8895/Snapdragon 835
سیستم‌عاملAndroid 7.0Android 7.0
حافظه‌ی رم ۴GB۴GB
صفحه نمایش۶٫۲-inch Curved Super AMOLED, 2960 x 1440 pixels۵٫۸-inch Curved Super AMOLED, 2960 x 1440 pixels
محافظ صفحهCorning Gorilla Glass ۵Corning Gorilla Glass ۵
حافظه ذخیره‌سازی۶۴GB۶۴GB
microSDup to 256GBup to 256GB
دوربین اصلی۱۲MP, Dual-Pixel Autofocus, OIS, Laser Autofocus, f/1.7 aperture, 4K video recording۱۲MP, Dual-Pixel Autofocus, OIS, Laser Autofocus, f/1.7 aperture, 4K video recording
دوربین جلو۸MP, Autofocus۸MP, Autofocus
ارتباطات۴G LTE, dual-band Wi-Fi ac/a/b/g/n, Bluetooth 4.2 (with apt-X and LE), GPS, NFC, USB Type-C۴G LTE, dual-band Wi-Fi ac/a/b/g/n, Bluetooth 4.2 (with apt-X and LE), GPS, NFC, USB Type-C
سیم کارتNano SIMNano SIM
باتریNon-removable Li-Ion 3500 mAhNon-removable Li-Ion 3000 mAh
وزن۱۵۱ g
ابعاد۱۴۸٫۹ x 68.1 x 8.0mm
رنگ‌هاBlack, Blue, Gold, Orchid Gray, and SilverBlack, Blue, Gold, Orchid Gray, and Silver
قیمت€ ۸۹۹٫۰۰€ ۷۹۹٫۰۰

باهم در میهن پست تصاویری از گوشی های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس را تماشا می کنیم .

 

نظر شما در مورد مشخصات فنی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس چیست ؟ به نظر شما این گوشی تا چه اندازه می تواند موفق باشد؟

منبع : sammobile

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا