Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموتور سيكلت

دستکش هوشمند مسیریاب مخصوص موتورسواران هم آمد + ویدیو

استیون فریدلندر که یک موتورسوار حرفه ای در آمریکا است به تازگی یک دستکش هوشمند مسیریاب اختراع کرده که می تواند از طریق اتصال به نرم افزار نقشه گوشی عمل مسیریابی را انجام دهد . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

دستکش هوشمند مسیریاب مخصوص موتورسواران که توسط استیون فریدلندر ساخته شده در لنگه دست چپ خود دارای یک گجت چراغ دار است و می تواند به وسیله این گجت مسیر مقصد مورد نظر کاربر را روی دستکش نشان دهد .

دستکش هوشمند مسیریاب مخصوص موتورسواران با استفاده از فناوری بلوتوث کار می کند و فرآیند مسیریابی به این شکل است که کاربر ابتدا مقصد مورد نظر خود را در نرم افزار نقشه گوشی تعیین خواهد کرد و پس از آن اطلاعات مورد نیاز برای حرکت در مسیر صحیح روی گجت چراغ دار یه نمایش در خواهد آمد .

دستکش هوشمند مسیریاب مخصوص موتورسواران استیون فریدلندر می تواند تا ۴ مایل پیش از رسیدن به پیچ بعدی موتورسوار را از فاصله و جهت پیچ بعد مطلع سازد . البته در صورتی که موتورسوار انگشت شست و انگشت اشاره خود را به یکدیگر فشار دهد دستکش اطلاعات پیچ بعدی را نیز روی گجت چراغ دار نمایش خواهد داد .

این دستگاه اکنون تنها با گوشی های آیفون سازگار است اما نسخه اندرویدی آن نیز در دست ساخت بوده و به زودی عرضه خواهد شد . قیمت این دستکش هوشمند در فروش فوق العاده ۱۴۹ دلار اعلام شده اما پس از پایان این زمان به قیمت ۲۴۹ دلار به فروش خواهد رسید .البته این دستکش به غیر از موتورسواران می تواند برای دوچرخه سواران ، اسکی بازان و کسانی که دارای معلولیت هستند بسیار کاربردی باشد .

شاید جالب باشد که بدانید ایده اولیه ساخت این دستکش ابتدا در سال ۲۰۱۵ به ذهن استیون فریدلندر خطور کرد و دو سال طول کشید تا مراحل ساخت و آماده سازی آن برای عرضه نهایی به پایان برسد .

اکنون در شهر تهران تعداد زیادی موتور سیکلت وجود دارد که می‌ توان تعداد آنها را بیش از هشت میلیون دستگاه تخمین زد و البته در سال گذشته حدود ۱۴ هزار و ۴۳۰ نفر در تصادفات موتورسیکلت مجروح شده‌ اند و این در حالی است که رئیس پلیس راهور تهران از فوت سالانه حدود ۵۰۰۰ موتورسوار در کشور سخن به‌ میان آورده است . طبق آمار های اعلام شده از طرف پزشکی قانونی اکثر این موتورسوار‌ان به دلیل ضربه مغزی فوت کرده‌ اند . عدم استفاده از کلاه ایمنی و یا استفاده از کلاه ایمنی نامناسب، عدم رعایت قوانین و استفاده از موبایل در هنگام رانندگی از عوامل مهم بروز تصادفات موتور سیکلت هستند.

در حین رانندگی کار مسیریابی با جی پی اس ها و یا نرم افزار های نقشه گوشی کاری بسیار خطرناک و حادثه ساز است و اختراع این دستکش هوشمند می تواند بسیار مفید و کارآمد باشد .

با هم در میهن پست تصاویر ویدیویی از دستکش هوشمند مسیریاب مخصوص موتورسواران که توسط استیون فریدلندر اختراع شده را تماشا می کنیم .

 

منبع : kickstarter

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا