Mihanpostپیشنهاد سردبیردیدنی هاعکسهوا فضا

زیباترین عکس های نجومی به انتخاب وبسایت تصویر نجومی روز

وب سایت تصویر نجومی روز Astronomy Picture of the Day از سال ۱۹۹۵ و توسط دو ستاره شناس حرفه آغاز به کار کرده است و اکنون زیباترین عکس های نجومی به انتخاب این وبسایت را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم . در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید .

زیباترین عکس های نجومی که در این لیست برای شما جمع آوری کرده ایم همگی از آرشیو ناسا و یا عکس های ارسالی کاربران انتخاب شده اند و شما در حقیقت شاهد گلچینی از بهترین عکس های نجومی خواهید بود .

در مورد وبسایت Astronomy Picture of the Day نیز باید گفت که روبرت نمیروف و جری بانل دو ستاره شناس حرفه ای که در مرکز پرواز‌های فضایی Goddard ناسا با یکدیگر آشنا شده بودند تصمیم می گیرند وب سایتی برای گردآوری عکس های نجومی تهیه کنند و اکنون آنها دارای کلکسیونی از زیباترین عکس های نجومی هستند .

جالب است بدانید به وسیله تلسکوپ و با روش‌ های مختلف از ستاره‌ ها و سیارات عکس گرفته می‌ شود. تلسکوپ به عنوان لنزی بسیار قوی عمل می‌ کند تا اجرام آسمانی نزدیک تر به نظر بیایند. این تصویر در دوربین بر روی فیلم ثبت می‌ شود. زمان نوردهی معمولاً از چند دقیقه تا چند ساعت است. البته با دوربین عکاسی و با هر لنزی می‌ توان از ستاره‌ها و سیارات نزدیک عکس گرفت.

هنر عکاسی به طور کلی هماهنگی تکنیک، ابداع و هنر است. با توجه به محدوده ناشناخته‌ های نجوم، فعالیت‌های اندکی که در آن شده‌ است، زیبایی‌ های اعجاب انگیز و نیاز به اطلاعات ثبت شده بهتر؛ عرصه عکاسی نجومی از هر لحاظ اعم از دستاوردهای ارزشمند علمی و زیبایی‌ های هنری، عرصه‌ ای است گسترده و فراهم برای فعالیت در شاخه‌ های گوناگون. عکاسی نجومی علمی و هنری که در سال‌ های گذشته رشد کمی و کیفی چشم گیری در ایران نیز داشته‌ است به دلیل گرد هم آوردن ذوق و علم در کنار یکدیگر، همواره در سراسر دنیا همچون شوری هیجان انگیز بوده‌ است که در حالت ایده‌آل به شعور جمعی و علمی منجر می‌ شود.

به وسیلهٔ یک تله بلند که (۳۰۰ تا ۸۰۰ میلی متر) و یک تله کنور تور می‌توان از ماه به عنوان نزدیک‌ترین جرم آسمانی عکس‌هایی با جزئیات زیاد گرفت. تله کنور تور بر اساس ضریبی که دارد، فاصلهٔ کانونی لنز را افزایش می‌دهد. به طور مثال، تله کنور تور x2 فاصله کانونی لنز را دو برابر می‌کند.

باهم در میهن پست زیباترین عکس های نجومی به انتخاب وبسایت تصویر نجومی روز را تماشا می کنیم .

 

منبع : mymodernmet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا