گوناگون

مشکلات سد خرسان 3 در شهرستان لردگان بررسی شد

81212661 5780804

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، استاندار چهارمحال وبختیاری در این نشست گفت: رعایت قانون و منافع مردم در اجرای سد خرسان 3 باید مورد توجه قرار گیرد.

ˈقاسم سلیمانی دشتکیˈ با بیان اینکه احداث سد خرسان 3 منافع زیادی برای استان های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد دارد، افزود: تعیین تکلیف وضعیت ساکنان محدوده سد و دریافت مجوزهای زیست محیطی از اولویت های اجرای این طرح باشد.

وی تشکیل کارگروه های تخصصی درزمینه مسائل محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری، منابع طبیعی و اقتصادی در راستای پیشبرد امور اجرایی این سد راخواستار شد.

بر اساس این گزارش، مقرر شد استانداران کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال وبختیاری درنشست های تخصصی بامعاون اول رییس جمهور، مسئولان وزارت نیرو، سازمان توسعه منابع آب ایران و رییس سازمان محیط زیست کشور درخواست ها و دغدغه های ساکنان محدوده سد خرسان 3 و مسایل اجتماعی و زیست محیطی آن را ارائه کنند.

در این نشست ها قرار است مسایل اجتماعی و زیست محیطی طرح در زمینه نحوه مکان یابی و جابجایی روستاها و ایجاد اشتغال برای اهالی این مناطق مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

با توجه به اینکه طرح ملی سد خرسان 3 حداقل سه درصد برق کشور را تامین می کند و دارای شاخص های توسعه پایدار است، استانداران کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به شرط لحاظ شدن حق و حقوق مردم منطقه شتاب بخشی به اجرای این طرح را مورد تاکید قرار دادند.

با اجرای سد ملی خرسان 3 بیش از 20 روستا در استان های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به طور کامل زیر آب خواهد رفت.

حجم مخزنی سد ملی خرسان 3 حدود 10 هزار و 158 میلیون مترمکعب برآورد شده و یکی از بزرگترین و جزو 10 سد بزرگ کشور محسوب می شود.

محل اصلی اجرای این سد در استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان لردگان و در مجاورت روستای طلاییه واقع شده است.

ارتفاع سد ملی خرسان سه حدود 195 متر و نوع نیروگاه آن نیز به شکل سطحی با ظرفیت نصب حدود 410 مگاوات انرژی و تنظیم جریان انرژی برای سدهای پایین دست شامل خرسان یک و دو خواهد بود.

7363/558/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا