گوناگون

مصدومیت 11 نفر در دهلران

فرماندار دهلران از مصدومیت 11 نفر در اثر زلزله اخیر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، “امیدعلی سبزی” در نشست ستاد بحران دهلران گفت: با توجه به وقوع زلزله و پس لرزه‌ها، ستاد بحران شهرستان از آمادگی لازم برای هرگونه شرایط احتمالی بحرانی آماده است و تدابیر لازم در دستور کار این ستاد قرار دارد.

فرماندار دهلران با اشاره به زلزله 5.6 ریشتری و 4.3 ریشتر دهلران افزود: مردم در برخی از روستاهای بخش موسیان و بویژه دهستان دشت عباس بدلیل نزدیکی با کانون زلزله و ترس از وقوع دوباره زلزله زیر چادر بسر می برند.

سبزی با اشاره به اینکه میزان خسارات وارده به منازل مسکونی ، تجاری و اداری در حال بررسی است، گفت: هلال احمر، شهرداری، مرکز بهداشت و درمان، سپاه پاسداران و سایر دستگاه‌های عضو ستاد بحران شهرستان در آمادگی کامل هستند.

وی از 11 مصدوم در اثر زلزله در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند.

فرماندار دهلران بر لزوم آمادگی مراکز درمانی در بخش‌ها تاکید کرد و گفت: اعزام آمبولانس به بخش‌ها و استقرار پزشک از دیگر تدابیری است که باید مد نظر باشد.

وی با اشاره به خسارات زلزله به زیرساخت‌های آب و برق و مخابرات بویژه در روستاها گفت: روستاهایی که نیازمند آبرسانی سیار هستند، در خصوص تامین آب شرب آنها شتاب بخشی صورت گیرد.

امام جمعه دهلران نیز خواستار شتاب بخشی در خدمات رسانی به مناطق زلزله زده استان و بویژه شهرستان مرزی دهلران شد.

حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: برنامه ریزی لازم برای هرگونه شرایط احتمالی بحرانی از دیگر درخواست هایی است که باید مد نظر باشد و از امکانات و تجهیزات در مواقع بحرانی به نحو مناسب استفاده شود.

وی از اعضای ستاد بحران شهرستان خواست در مواقع بحرانی تمام امکانات و تجهیزات را بسیج کنند.‌

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا