Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیر

مضرات روغن جامد را بشناسید

مضرات روغن جامد این روزها در حالی باید مورد توجه قرار بگیرد که جایگزین های زیادی برای آن وجود دارد. در این مطلب از میهن پست قصد داریم تا به معرفی ضررهایی که روغن جامد می تواند به بدن بزند اطلاعاتی را ارائه کنیم. در ادامه با میهن پست همراه باشید.

خطر دیابت: بصورت ساده باید اینطور گفت که چربی ترانس باعث نشان دادن مقاومت به انسولین می شود و این موضوع در نهایت موجب ابتلا به دیابت نوع 2 خواهد شد.

بیماری قلبی: شاید بتوان گفت یکی از مهمترین مضرات روغن جامد  بیماری قلبی باشد. باید بدانید که مصرف PHO و یا همان روغن جامد باعث بروز بیماری های قلبی در انسان می شود. اداره غذا و داروی آمریکا چندین بار اعلام کرده که استفاده از این روغن در مواد غذایی خطرات زیادی از جمله ابتلا به بیماری های قلبی را دارد.

مضرات روغن جامد

آسیب دیدن رگ‌ های خونی: یکی دیگر از مضرات روغن جامد آسیب دیدن رگ های خونی است. با اینکه رگ های خونی در طی سالها و افزایش سن و سال دچار تغییر می شوند اما در کسانی که روغن جامد مصرف می کنند این مورد سریع تر رخ خواهد داد.

افزایش التهاب: محققان طی آزمایشاتی که اخیرا نتایج آن منتشر شده اعلام کرده اند که چربی ‌های ترانس مانند IL-6 و TNF آلفا در هنگام ترکیب با مواد مغذی دیگر باعث افزایش التهاب خواهند شد. این مورد در افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر دیده می شود.

مضرات روغن جامد

بروز سرطان: بی شک برای شما نیز عجیب است که بدانید اسید چرب ترانس و سرطان پستان باهم مرتبط هستند. البته این مورد تا حد زیادی با آسیب دیدن رگ های خونی مرتبط است که موجی بروز اختلال اندوتلیال شده و منجر به سرطان پستان خواهد شد.

استفاده دائمی از روغن جامد باعث بروز عوارضی جبران ناپذیر خواهد شد که می توان از آنها با جایگزین هایی جلوگیری کرد. مصرف غذاهای آب پز، استفاده از روغن های مایع، روغن هسته انگور، روغن زیتون و برخی روغن های گیاهی دیگر روش های بهتری هستند.

منبع: drhealthbenefits

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا