گوناگون

معاون استاندار آذربایجان شرقی : موفقیت در اقتصاد نیازمند برندهای معتبر است

81156776 5682316

فرخ مسجدی روز پنجشنبه در همایش معرفی شرکت های برتر منطقه آذربایجان، این طرح را در جهت شفاف سازی کسب و کار، شناخت رقبا، ارتقای دانش منطقه و حرکت در مسیر چشم انداز توسعه مفید ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اینکه نخستین گام را برای معرفی شرکت های برتر در استان آذربایجان شرقی خانه صنعت و معدن برداشته است، گفت: سازمان مدیریت صنعتی به صورت علمی تر و با در نظر گرفتن شاخص های بیشتر این طرح را اجرا می کند.

مسجدی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد پویا و پایدار است، اظهارکرد: شرکت های بزرگ دارای چنین ویژگی هایی هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت های بزرگ در برابر ناملایمات مقاومت می کنند، گفت: با حمایت از این شرکت ها، اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی یاداوری کرد: شرکت های بزرگ بستر حضور اقتصاد ایران در سایر کشورها را فراهم می کنند.

وی با بیان اینکه شرکت های کوچک مکمل شرکت های بزرگ هستند، بر ضرورت حمایت از شرکت های کوچک توسط شرکت های بزرگ تاکید کرد.

مسجدی همچنین به نقش شرکت های بزرگ در قدرت سیاسی کشورها اشاره کرد و افزود: این شرکت ها سهم مهمی در اشتغال و ورود فناوری های نوین به کشور دارند.

وی با اعلام اینکه از میان 500 شرکت برتر کشور که در سال 91 توسط سازمان مدیریت صنعتی معرفی شد، 13 شرکت در استان آذربایجان شرقی ثبت شده اند، گفت: 92 هزار میلیارد ریال ارزش افزوده این 13 شرکت بود که نسبت به سال 90 به میزان 19 درصد رشد داشت.

مسجدی در عین حال جایگاه شمال غرب را در شرکت های برتر کشور مناسب ندانست و اظهارکرد: تعدادی از این شرکت ها نیازمند حمایت هستند تا دچار مرگ زودرس نشوند.

دبیر اجرایی همایش و عضو هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه از 950 شرکت ثبت شده در چهار استان آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و اردبیل 150 شرکت در فهرست نهایی ارزیابی قرار گرفتند، گفت: به 14 شرکت برتر تندیس همایش تعلق گرفته است.

خیرآور با اشاره به اینکه درآمدزایی از شاخصه های اساسی طرح رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی است، مجموع درآمد 150 شرکت منطقه را در سال 91 در حدود 166 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در دومین مرحله ارزیابی و رتبه بندی شرکت های منطقه آذربایجان علاوه بر شاخص درآمد زایی (بیش از 40 میلیارد ریال)، شاخصه های اشتغال زایی، کیفیت، استفاده هوشمندانه از دارایی ها و اثر بخشی در بازارهای بین المللی هم لحاظ شده است، میزان اشتغال زایی 150 شرکت منطقه اذربایجان را 59 هزار فرصت شغلی اعلام کرد.

وی گفت: در دوره بعدی طرح معرفی شرکت های برتر منطقه آذربایجان، شرکت ها با شاخص رهبری و بهترین محل برای کار کردن هم مورد ارزیابی قرار می گیرند.

خیرآور برند سازی برای ارتقای سهم صادراتی، ایجاد سرمایه اجتماعی (اعتماد به نفس بین مردم در خصوص توان اقتصادی منطقه)، جذب نخبگان به بخش های غیردولتی و تقویت روحیه کارآفرینی را از اهداف طرح رتبه بندی برشمرد.

7232/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا