گوناگون

معاون استاندار کرمان: اهدای خون در سلامت جامعه نقش کلیدی دارد

81201104 5760631

به گزارش ایرنا، نصراله گرامی شامگاه شنبه در آیین تجلیل از اهدا کنندگان مستمر خون کرمان افزود: اهدا خون علاوه براینکه امری خدا پسندانه است نقش موثری در سلامت اهدا کنندگان دارد.

معاون استاندار کرمان تصریح کرد: روز جهانی اهدای خون فرصت مناسبی برای تجلیل و قدردانی اهدا کنندگان موثر است.

وی تاکید کرد: خون دادن یکی از راه های سلامت است که در قدیم با حجامت بسیاری از امراض از بین می رفت و امروز هم با اهدای خون می توان سلامتی را برای خود و جامعه ارمغان داد.

معاون استاندار کرمان خاطرنشان کرد: نجات جان افراد و مادرانی که بر اثر زایمان نیاز به خون دارند از دیگر پیامدهای خوب اهدای خون است.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان نیز در ادامه گفت: گاهی ما آنقدر سرگرم کارهای روز مره خود می شویم که یادمان می رود تا افرادی نیاز به خون اهدایی ما دارند.

فاطمه السادات حسینی ادامه داد: شهدا خون خود را نثار کردند تا ما در آرامش بسر ببریم که یک نوع انفاق، انفاق خون است همان خونی که شهدا برای رضای خدا دادند.

وی تصریح کرد: بسیاری از زنان و مردان به واسطه دریافت خونی اهدایی حیات دوباره می گیرند.

وی با بیان این مطلب که مشارکت خانم ها در بحث اهدای خون کم است، گفت: این موضوع عواملی دارد و اگر مسوولان این عوامل را بررسی و اصلاح کنند اهدای خون بانوان هم در استان افزایش می یابد.

حسینی تاکید کرد: محور خانواده و رکن اصلی زن و مادر است و اگر به روحیات و عواطف مادر توجه کنیم شاهد نقش پر رنگ بانوان در اهدا خون خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک آسیب شناسی در جامعه کنیم می بینیم بسیاری از دختران جوان ما از کم خونی و فقر آهن رنج می برند و این موضوع در جنوب کرمان بسیار مشهود است.

حسینی تصرح کرد: با توجه به اینکه خانم ها در معرض خطر هستند بیشتر گیرنده خون بانوان هستند.

حسینی ادامه داد: کمبود آهن در بانوان همانند اینکه مسایل و مشکلات اقتصادی به صورت عزم ملی و مدیریت جهادی حل می شود باید این مشکل هم به همین صورت مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق محروم زنانی هستند که به علت نبود پزشک و یا مرکز بهداشتی جانشان از دست می دهند که باید به این موضوع هم توجه ویژه ای شود.

حسینی تصریح کرد: مشغله های کاری باعث می شود تا افراد فرصت نکنند که خون خود را اهدا کنند لذا باید انتقال خون تیم های سیار خود را به صورت مستمر فعال کند تا خون اهدایی را دریافت کنند.ک/2

7444/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا