گوناگون

معاون اول قوه قضاییه ایران راهکارهای مبارزه با فساد را تشریح کرد

81208136 5772598

به گزارش ایرنا حجت الاسلام رییسی که درراس هیاتی برای دیدار وگفت وگو با مقام های قضایی روسیه درمسکو به سر می برد، درچهارمین اجلاس بین المللی قضایی سن پترزبورگ درخصوص مبارزه با فساد وراهکارهای آن در چارچوب حکومت قانون سخنرانی کرد.

رییسی با اشاره به این که مبارزه با فساد یک موضوع مورد علاقه جهانی است، به ارائه چهار راهکار برای مبارزه با فساد پرداخت.

وی خود کنترلی واخلاق را نخستین راهکار موفق درمبارزه با فساد دانست وگفت: کارآمدترین نظام، نظام خود کنترلی است که مورد تاکید عالمان اخلاق و معنویت و مدیریت نیز می باشد.

معاون اول قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران طرح نظارت همگانی را به عنوان دومین راهکار مبارزه با فساد به این معنا که همگان درجامعه احساس مسئولیت کنند، خواند و افزود: در دین مبین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، امر به معروف و نهی از منکر به عنوان احساس مسئولیت عمومی مورد تاکید فراوان است.

وی از برخورد قاطع با مفسدین نیز به عنوان سومین راهکار مبارزه با فساد در جوامع امروزی نام برد واظهارداشت: دراین راستا باید ازضعیف کشی پرهیز کرد، زیرا که یکی ازآفات مبارزه با فساد این است که افراد اصلی درگیر درفساد ممکن است ازمجازات فرار کنند ولذا نباید از شناسائی ومجازات آنان غافل شد.

وی اضافه کرد: دین اسلام نیز تاکید می کند مبادا ضعفا مجازات شوند و اقویا از مجازات فرار کنند.

رییسی سرعت دررسیدگی به پرونده های فساد را نیز به عنوان چهارمین راهکار مبارزه با فساد مطرح کرد.

چهارمین نشست بین المللی قضایی روزپنجشنبه با حضور هیاتی ازکشورمان به سرپرستی حجت الاسلام رییسی معاون اول قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران درشهر سن پترزبورگ روسیه برگزار شد.

شرکت کنندگان دراین نشست یکروزه درخصوص آخرین دستاوردهای علم قضا ومسایل حقوقی و قانونی رایج و موضوعه دراین حوزه درکشورهای مختلف جهان با همدیگر تبادل نظر کردند.

ارپام/518/1859

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا