گوناگون

معاون سیاسی استانداری لرستان: فرهنگ زیربنای اصلی رشد و توسعه همه جانبه و پایدار جامعه است

81222454 5797660

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈسید سعید شاهرخیˈ روز سه شنبه در مراسم آغاز برنامه های غنی سازی اوقات فراغت و کلاس های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خرم آباد، افزود: با توجه به نامگذاری هوشمندانه سال جاری توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ، تلاش برای رشد و اعتلای فرهنگی فرزندان این مرز و بوم، امری واجب به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه حضور کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی و تربیتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشانه توجه خانواده ها به نوع تربیت فرزندان است، اظهار کرد: در سالجاری ایجاد شرایط لازم برای ارتقای سطح فرهنگ و توجه به ملزومات و زیرساخت های آن در سطح جامعه به عنوان ریشه اصلی فعالیت ها در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، باید مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد.

شاهرخی تصریح کرد: عزم ملی به عنوان پشتوانه تحقق شعار سال و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور لازمه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حوزه و رشد و اعتلای کشور است.

وی با اشاره به اینکه غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تمام ایام سال باید مورد توجه مسوولان و خانواده ها باشد، گفت: در صورت پر بار شدن این ایام ، گام بلندی در جهت ارتقای سطح فرهنگ جامعه برداشته خواهد شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان نیز دراین مراسم گفت: در شرایط کنونی جامعه و با توجه اینکه رسانه های بیگانه و دشمنان نظام مقدس سعی در تاثیر گذاشتن بر فرهنگ و توانمندی کودکان ونوجوانان دارند، بهینه سازی و غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان امری ضروری است.

ˈمحمد تقی کاییدیˈ افزود: کارگاه های اوقات فراغت دانش آموزان در استان لرستان با هدف غنی سازی اوقات فراغت و بهره گیری کودکان و نوجوانان از برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی، آموزشی و پرورشی این مراکز برگزار می شود.

وی اظهار داشت : برنامه های اوقات فراغت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب 32 برنامه فرهنگی ،علمی ،هنری و مذهبی برگزار می شود .

وی تصریح کرد: در حال حاضر 25 هزار کودک و نوجوان در رده سنی شش تا 16 ساله عضو کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان هستند.

کاییدی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان دارای 17 مرکز ثابت، یک مرکز سیار و دو مرکز پستی در سطح استان است.

7274/1625



: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا