گوناگون

معاون مبارزه با قاچاق کالا :انضباط بخشی فعالیت های تجاری راهکاری برای پیشگیری از تخلفات اقتصادی است

81215740 5786178

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعلیرضا بیاتˈ روز چهارشنبه در جریان بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس که به همراه تنی چند از مدیران ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد، اظهار کرد: مبارزه با مقوله قاچاق کالا و ارز مساله ای بسیار مهم در حوزه اقتصاد است که باید با برنامه ریزی و نظارت های هر چه بیشتر به آن دست یافت.

وی با بیان اینکه بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از نقاط مهم در ورود کالا است، تصریح کرد: باید تسهیل در فرایندها و انضباط بخشی هر چه بیشتر در فعالیت های تجاری به عنوان یکی اولویت مهم پیشگیرانه در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این نقطه مهم در نظر گرفته شود.

وی هدف از حضور خود در بزرگترین بندر تجاری کشور را آشنایی بیشتر مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با فرآیندهای تجارت بین المللی کشور و کمک به تسهیل فعالیت های دستگاه های اجرایی مستقر در این بندر عنوان کرد.

سالن خدمات دریایی و بندری، دستگاه ایکس ری و باسکول ها، اراضی پشتیبانی، پایانه شماره یک و دو کالاهای کانتینری، بندر خلیج فارس از جمله بخش های بزرگترین بندر تجاری ایران بود که مورد بازدید هیأت اعزامی از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور قرار گرفت.

مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران با داشتن 40 پست اسکله در 23 کیلومتری غرب شهر بندرعباس واقع شده است.

این بندر ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه حدود یکصد میلیون تن کالا، بیش از 55 درصد حجم کل صادرات و واردات و 70درصد ترانزیت کالا در کشور را برعهده دارد.ک/3

7198/668 ** 1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا