گوناگون

معاون وزیر تعاون:برنامه‌ریزی یکپارچه لازمه تبدیل تهدیدها به فرصت‌هاست

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از معضلات کشور تبدیل نکردن منابع انسانی به سرمایه‌های انسانی است و این موضوع اقتصاد را دچار مشکل کرده است و اگر نتوانیم این مشکل را مرتفع کنیم فقر را در خانواده‌های آینده موروثی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سید حسن هفده تن امروز در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل با بیان این‌که برنامه‌ریزی یکپارچه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها ضروری دانست و گفت: باید از تجمیع این وزارتخانه به نحو شایسته استفاده و از جزیره‌ای عمل کردن در آن پرهیز کنیم.

هفده تن با تاکید بر تقویت ارتباطات درون سازمانی خاطرنشان کرد: باید با ارتباط عوامل درونی و بیرونی بازخوردهای مثبتی را در داخل وزارتخانه به وجود آوریم.

بر اساس این گزارش، در ادامه حسین منوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به این‌که 84 درصد از جمعیت یک میلیون و 250 هزار نفری استان در ردیف سنی 10 سال به بالا قرار دارند، افزود: از این تعداد 415 هزار نفر فعال و 639 هزار نفر غیرفعال هستند.

منوری با یادآوری این‌که 354 هزار نفر از جمعیت 10 سال به بالای استان شاغل و بیش از 60 هزار نفر بیکار هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سال 90 نرخ مشارکت اقتصادی در استان معادل 4. 39 درصد و نرخ بیکاری آن معادل 6. 14 درصد است.

وی گفت: بالاترین نرخ بیکاری در شهرستان پارس آباد با 2. 23 درصد و کمترین در شهرستان نیر با 7. 6 درصد است.

وی افزود: از مجموع جمعیت 10 ساله و بالاتر 5. 49 درصد را زنان تشکیل می‌دهند که 6. 11 درصد از جمعیت شاغل را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

وی تاکید کرد: 25 درصد از بیکاران استان را زنان تشکیل داده و نرخ مشارکت زنان 8. 10 درصد و بیکاری این قشر نیز 9. 26 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: نرخ بیکاری مردان دارای تحصیلات دانشگاهی 14 درصد و زنان بیکار دارای تحصیلات دانشگاهی 29 درصد است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا