گوناگون

معرفي بازيکنان ايران در جام جهاني از ديد رويترز

جام جهاني 2014 برزيل شش روز ديگر با ديدار برزيل و کرواسي آغاز مي‌شود و تيم ملي ايران بايد در گروه F اين رقابت‌ها با تيم هاي آرژانتين، بوسني و نيجريه ديدار کند.

به نقل از ايسنا، خبرگزاري رويترز در گزارشي به بررسي حضور کارلوس کي روش در تيم ملي ايران، جواد نکونام و بازيکنان حاضر در اردوي تيم ملي ايران پرداخته است که در زير مي‌خوانيم.

دروازه‌بانان

رحمان احمدي

سن: 33 سال

بازي ملي: 10 بازي

احمدي اولين انتخاب ايران براي حضور درون دروازه بود اما براي قرار گرفتن در اين پست تحت فشار قرار گرفته است. او در تمام دوران حرفه‌اي‌اش در فوتبال ايران بازي کرده است و اکنون در تيم سپاهان ايران بازي مي کند. هنرنمايي‌هاي زيباي او در بازي با کره‌جنوبي فوق‌العاده بود و باعث شد ايران بالاتر از اين کشور به جام جهاني راه يابد.

دانيل داوري

سن: 26 سال

بازي‌ملي: 3 بازي

دانيل داوري يکي از بازيکنان کي‌روش است که در خارج از اين کشور متولد شده. او پدري ايراني و مادري لهستاني دارد. داوري که در آلمان متولد شده در اولين بازي خود در رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا و پيروزي ايران مقابل تايلند در ماه نوامبر دروازه‌اش را بسته نگه داشت. داوري فارسي صحبت نمي‌کند اما با احمدي براي قرار گرفتن درون دروازه ايران رقابت مي‌کند.

عليرضا حقيقي

سن: 26 سال

بازي‌ملي: 6 بازي

دوران حضور حقيقي در فوتبال باشگاهي ايران پس از مهار ضربه پنالتي علي دايي، اسطوره فوتبال ايران به دروازه‌بان ثابت پرسپوليس تبديل شد. حقيقي در سال 2012 به روبين کازان ملحق شد اما نتوانست جاي ثابتي در ترکيب اين تيم روسيه‌اي به دست آورد و به صورت قرضي به باشگاه سابقش پرسپوليس بازگشت و اکنون در اسپورتينگ کوويلا در ليگ دوم پرتغال بازي مي‌کند.

مدافعان

پژمان منتظري

سن: 30 سال

بازي‌ملي: 19 بازي ملي

پژمان منتظري مدافع راست تيم ملي ايران است که در تيم کي‌روش در ترکيب اصلي قرار گرفته و فرصت بازي پيدا کرده است. او در سه بازي رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني که ايران بدون دريافت يک گل به پيروزي رسيد، از يازده نفر اصلي ايران درون زمين بود. برادر اين بازيکن در تيم ملي راگبي ايران بازي مي‌کند.

مهرداد بيت‌آشور

سن: 27 سال

بازي‌ملي: 6 بازي

مدافع متولد کاليفرنيا براي بازي دوستانه مقابل مکزيک در سال 2012 به تيم ملي آمريکا دعوت شد اما تصميم گرفت در اين ديدار بازي نکند و يک سال بعد در رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا مقابل تايلند براي ايران به ميدان رفت. بيت آشور که پدر و مادري ايراني دارد، در تيم ملي ايران پذيرفته شد و انتظار مي‌رود براي قرار گرفتن در ترکيب اصلي رقيب منتظري باشد.

سيدجلال حسيني

سن: 32 سال

بازي‌ملي: 80 بازي

صخره‌اي در قلب خط دفاعي ايران که با عملکرد فوق‌العاده‌اش چهارمين حضور ايران در رقابت‌هاي جام‌جهاني را رقم زد. او همچنين در ضربات ايستگاهي مي‌تواند شم گلزني بالاي خود را به نمايش بگذارد. حسيني گل اول ايران مقابل تايلند در رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا را در اکتبر به ثمر رساند.

خسرو حيدري

سن: 30 سال

بازي‌ملي: 46 بازي

يک بازيکن دفاعي راست ديگر که در موفقيت ايران رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني نقش زيادي داشت. اين بازيکن باتجربه براي 6 باشگاه مختلف در ايران بازي کرده است.

مهرداد پولادي

سن: 27 سال

بازي‌ملي: 17 بازي ملي

کي‌روش فرصت اولين بازي ملي را در پيروزي يک بر صفر ايران مقابل ماداگاسکار به او تقديم کرد و او را در خط هافبک و دفاع چپ بازي داد. پولادي در سال 2012 پس از ضربه‌اي که به دليل عصبانيت از تعويض در نيمه اول يکي از بازي‌هاي ليگ ايران به در شيشه‌اي زد، روي انگشتش عمل جراحي انجام داد.

اميرحسين صادقي

سن: 32 سال

بازي‌ملي: 12 بازي ملي

يک مدافع قدرتمند ديگر که کي‌روش در سال 2013 پس از غيبتي 6 ساله به تيم ملي بازگرداند. صادقي در دو بازي مقدماتي آخر براي ايران به ميدان رفت و به نظر مي‌رسد در نظر دارد روي هماهنگي‌اش با جلال حسيني در برزيل کار کند. صادقي نشان داده روي ضربات هجومي نيز براي ايران عملکرد خوبي دارد. او روي همين تکنيک در بازي با لبنان براي ايران گلزني کرد.

هاشم بيک‌زاده

سن 30 سال

بازي‌ملي: 12 بازي

يک مدافع چپ قوي که او هم به اندازه کافي تحرک دارد تا بتواند در مرکز خط دفاعي يا در خط مياني زماني که لازم باشد، به ميدان برود. تنها گل او براي ايران گل پيروزي بخش در فينال رقابت‌هاي غرب آسيا 2007 مقابل عراق بود.

احسان حاج‌صفي

سن: 24 سال

بازي‌ملي: 56 بازي ملي

يک مدافع خوب ديگر در تيم کي‌روش که در گذشته کاپيتان تيم ملي هم بوده است. يک متخصص خطرناک در ضربات ايستگاهي با توانايي ارسال پاس‌هاي فوق‌العاده و ضربه تخصصي با پاي چپ. حاج صفي همچنين مي‌تواند پاس‌هاي بلند به درون محوطه جريمه حريف ارسال کند.

حسين ماهيني

سن:27 سال

بازي ملي: 22 بازي

يک مدافع خوب ديگر در سمت راست زمين که مانند خيلي ديگر بازيکنان تيم ملي ايران اولين حضورش را در جام جهاني تجربه مي کند. او پس از درخشش در تيم ذوب آهن توانست نظر کي روش را براي حضور در تيم ملي ايران جلب کند.

احمد‌آل نعمه

سن:31 سال

بازي ملي: 9 بازي

اين مدافع بلند قامت نيز يکي ديگر از ارکان دقاعي کارلوس کي روش براي جام جهاني محسوب مي‌شود. آل‌نعمه که از سال 2008 اولين بازي ملي خود را انجام داده است بازيکن شوتزني است و مي‌تواند روي توپ هاي هوايي نيز خطرناک باشد.

هافبک‌ها

جواد نکونام

سن: 33 سال

بازي‌ملي: 139 بازي ملي

کاپيتان و بازي‌ساز تيم ملي ايران که پس از رقابت‌هاي جام‌جهاني 2006 آلمان دومين حضورش را در اين مسابقات تجربه خواهد کرد. متخحصص ضربات ايستگاهي با حضور در اوساسونا پس از جام‌جهاني 2006 اولين ايراني نام گرفت که در لاليگاي اسپانيا به ميدان رفته است.

آندرانيک تيموريان

سن: 31 سال

بازي ملي: 76 بازي ملي

هافبک دفاعي قدرتمندي که مدت‌ها حضوري ثابت در ترکيب تيم ملي داشت و در رقابت‌هاي جام‌جهاني 2006 و مسابقات آسيايي 2007 و 2011 به ميدان رفت. تيموريان پيش از بازگشت به ايران در تيم‌هاي فولام، بارنزلي و بولتون انگليس بازي کرد. او همکاري خوبي با جواد نکونام در تيم ملي ايران دارد.

اشکان دژاگه

سن: 28 سال

بازي ملي: 12 بازي

اين بازيکن در تهران متولد شد اما در سنين کودکي به آلمان مهاجرت کرد. دژاگه براي تيم‌هاي اروپايي در سطح نوجوانان بازي کرد. او از سوي کي‌روش براي رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني مقابل قطر در فوريه 2012 به ميدان رفت و در اولين بازي خود دو گل به ثمر رساند. دژاگه هافبکي باهوش است که در آگوست 2012 به فولام پيوست.

مسعود شجاعي

سن: 30 سال

بازي ملي: 49 بازي ملي

يک هافبک با استعداد و باتجربه ديگر در تيم کارلوس کي‌روش براي حضور در جام جهاني برزيل. شجاعي معمولا در ترکيب اصلي بوده و از سمت چپ در سيستم 1-3-2-4 حمله مي‌کند. او در جام‌جهاني 2006 براي ايران بازي کرد و سپس به اوساسونا پيوست تا به نکونام در اسپانيا ملحق شود اما دوران خوب وي پس از مصدوميت رو به پايان گذاشت.

عليرضا جهانبخش

سن: 20 سال

بازي ملي: 4 بازي

هافبک راست که حضور در سطح ملي را مقابل تايلند در اکتبر آغاز کرد اما هواداران به اندازه کافي در چهار بازي از او حمايت کردند تا انتظار داشته باشيم او در برزيل در ترکيب اصلي قرار بگيرد. جهانبخش همچنين مي‌تواند در ميانه ميدان بازي کند. او قدرت گلزني بالايي دارد. جهانبخش در ايران در 26 بازي هشت گل براي داماش به ثمر رساند و سپس به هلند سفر کرد.

بختيار رحماني

سن: 22 سال

بازي ملي: 3 بازي

يک هافبک جوان که از سطح نوجوانان رشد کرد تا به ترکيب تيم کي‌روش راه يابد. او در سمت راست خط مياني بازي مي‌کند اما مي‌تواند از هر دو پايش استفاده کند. بازيکني آينده دار که سال‌ها مي تواند در تيم ملي ايران به ميدان برود.

قاسم حدادي‌فر

سن: 30 سال

بازي ملي: 15 بازي

هافبک مياني که پس از يک سال غيبت در ديداري دوستانه مقابل گينه در ماه مارچ به ترکيب اصلي تيم ملي ايران بازگشت. قاسم حدادي فر در کنار برادرش عليرضا در تيم ذوب‌آهن ايران بازي مي‌کند.

رضا حقيقي

سن: 25 سال

بازي‌ملي: 8 بازي

او در تيم‌هاي پايه فوتبال ايران بازي کرده است و بازي هاي خوبش در تيم پرسپوليس باعث شده تا کي روش در سال 2012 او را به تيم ملي ايران دعوت کند و يکي از بازيکنان ايران در جام جهاني باشد.

مهاجمان

رضا قوچان‌نژاد

سن: 26 سال

بازي‌ملي: 11 بازي ملي

قوچان‌نژاد در ايران متولد شد اما در کودکي به هلند مهاجرت کرد. کي‌روش تصميم گرفت که پس از بازي او براي تيم نوجوانان و جوانان هلند قوچان‌نژاد را به تيم ملي ايران دعوت کند. قوچان‌نژاد در شروع بازي‌هاي ملي‌اش عملکردي فوق‌العاده به نمايش گذاشت و 9 گل در يازده بازي اول خود به ثمر رساند از جمله گل حساس مقابل کره‌جنوبي که باعث شد ايران به عنوان تيم نخست راهي جام جهاني برزيل شود

کريم انصاري‌فرد

سن: 24 بازي

بازي ملي: 39 بازي ملي

انصاري‌فر در سن 19 سالگي اولين بازي ملي‌ خود را انجام داد و در ديدار دوستانه مقابل ايسلند گل پيروزي بخش تيمش را به ثمر رساند. انصاري‌فر که او را در ابتدا علي دايي بعدي ايران (رکورددار گل‌هاي زده ايران و کاپيتان سابق ايران) مي‌دانستند اما زير نظر کي‌روش به يک نيمکت‌نشين تبديل شد و نتوانست به بلوغ برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا