Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

معرفی موشک جدیدی بنام «فراری FXX K» + عکس

به گزارش میهن پست – فراری از پرچم‌دار جدید خود، قدرتمندترین فراری تاریخ، سریع، پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین فرزند مارانللو پرده‌برداری کرد. این یک پیش‌نمایش از هایپرکاری است که هفته آینده در یاس مارینای ابوظبی رونمایی خواهد شد.

فراری FXX
فراری FXX

پیش از این لافراری، اسب نجیبی بود که در قلمرو فراری می‌تاخت اما اکنون باید در پشت سر FXX K حرکت نماید. فراری جدید همچون سلف خود، انزو FXX نتیجه یک برنامه توسعه و تحقیق است که البته افزودن حرف K به آن نشان از استفاده از سیستم ذخیره و بازیابی انرژی KERS دارد.

فراری FXX K
فراری FXX K

به عنوان یک خودرو بر مبنای لافراری، همان سیستم هیبریدی در اینجا نیز به خدمت گرفته شده است. اما اینجا، نیرو به ۱۰۳۵ اسب بخار افزایش یافته است. نیروی موتور ۱۲ سیلندر ۶٫۳ لیتری به‌تنهایی ۸۴۸ اسب بخار می‌باشد. این نیرو در دور موتور ۹۲۰۰ به دست می‌آید در حالی که محدوده ردلاین از ۹۲۵۰ دور آغاز می‌گردد. بیشینه گشتاور نیز ۷۵۰ نیوتن متر است که در دور موتور ۶۵۰۰ حاصل می‌گردد. گشتاور مجموع پیشرانه هم به ۹۰۰ نیوتن متر می‌رسد.

برای مقایسه بد نیست این قدرت را با انزوی FXX که ۸۹۰ اسب بخار قدرت و ۲٫۲ میلیون دلار قیمت داشت مقایسه نمایید. در پیشرانه این خودرو، میل بادامک، سوپاپ‌ها، تپت های مکانیکی بجای هیدرولیکی، اصلاح منیفولدهای ورودی و خروجی اگزوز باعث بهبود راندمان آن شده‌اند.

فراری FXX K
فراری FXX K

FXX K طبق وعده فراری و انتظاری که از آن می‌رود، سریع‌ترین فراری تاریخ خواهد بود اما شاید ساکت‌تر از پیشینیان خود باشد که به لطف سیستم‌های جدید ترکیبی و همین‌طور سیستم KERS می‌باشد. برای انتقال نیرو از یک گیربکس هفت سرعته خودکار استفاده شده است.

این مدل فراری، اساساً یک خودروی مسابقه ای نیست اما برای مسابقه ساخته شده است و چیزی از خودروهای پیست کم ندارد. هر چهار چرخ از فرمان دستور می‌گیرند. ترمزها سرامیکی می‌باشند و یک سیستم کنترل لغزش زاویه ای SSc و یک سیستم کنترل کشش برگرفته از خودروهای F1 و ترمز ضد قفل با عملکرد بالا نیز برای آن منظور شده‌اند.

فراری FXX K
فراری FXX K

تغییرات ظاهری نسبت به لافراری بسیارند. جلوی ماشین توسط یک اسپویلر دوقلو با تیغه عمودی برگرفته از مدل‌های مسابقات GT به دو قسمت تقسیم شده و هواکش‌های بزرگ، بیشتر این قسمت را به خود اختصاص داده‌اند. طراحی اسپویلر و براگیر جلو و طرح خاص آن باعث افزایش نیروی چسبندگی به جاده یا داون فورس به میزان ۵۰ درصد بیشتر خواهد شد. این یعنی نیروی ۵۴۰ کیلوگرم روی محور جلو در سرعت ۲۰۰ کیلومتر ایجاد می‌گردد.

فراری FXX K
فراری FXX K

ویژگی‌های اسپویلرهای جلو و عقب به صورت دینامیک باعث بهینه‌سازی آئرودینامیک در هر سرعتی می‌شوند. دینامیک خودرو نیز با تایرهای پیرلی و چرخهای ۱۹ و ۲۰ اینچی و سنسورهای مختلف شتاب و کنترل کشش در بهترین وضعیت ممکن قرار می‌گیرد. تغییرات در پشت، شامل دیفیوزر بسیار بزرگ با پره های عمودی، اسپویلر دو تکه عجیب، چراغهای متفاوت و هواکش ها و اگزوز های جدید می شود. چراغهای جلو و هواکش های کناری نیز با لافراری متفاوتند.
فراری FXX K سال آینده در بازار خواهد بود و البته پیش‌بینی قیمت آن نیز چندان دشوار نیست.

منبع:carmagazine      ترجمه:pedal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا