گوناگون

منکر واقعیت جرایم پزشکی نشویم

سلامت نیوز: تهیه کننده برنامه شوق زندگی در واکنش به اعتراض رییس سازمان نظام پزشکی نسبت به یکی از گزارش های این برنامه، گفت: منکر واقعیت های جرایم پزشکی نشویم، با کمی تامل در دادسراها می توان دریافت که چه بلاهایی در اثر کوتاهی و قصور برخی پزشکان بر سر شهروندان آمده است.

جواد محمد بیگی در گفت وگو با ایرنا خطاب به علیرضا زالی گفت: باید بپذیرید که هم اکنون عده قلیلی در جامعه پزشکان وجود دارند که به حقشان قانع نبوده و با اعمال جرایمی همچون زیرمیزی گرفتن، تجویز داروهای غیرمجاز، جراحی های ناشیانه و غیره با جان هموطنانمان بازی کرده و دید عموم مردم را نسبت به سایر همکاران شریف رشته پزشکی بدبین می کنند.

شوق زندگی برنامه ای است که هرسه شنبه صبح از شبکه سه سیما پخش می شود ، موضوع یکی از این برنامه ها پزشکان بود .

در بخشی از نامه رییس سازمان نظام پزشکی به سازمان صداوسیما که روز جاری منتشر شده، آمده است: برخی جریانات ناآگاه و مغرض با پخش برنامه هایی از طریق رسانه ملی با موضوعات سلامت و حتی غیرآن به ویژه برنامه تاسف برانگیز«شوق زندگی» و طراحی سوالات سخیف و موهن غالبا در پی ایجاد یاس و نگرانی در مردم و دلسردی و رنجش در جامعه پزشکی کشور هستند .

درادامه آمده است: دراین برنامه به باارزش ترین سرمایه پزشک و بیمار یعنی اعتماد بین آنان که مهم ترین عامل موثر در بهبود بیمار و کیفیت درمان بوده تعرض کرده است .

ˈ سازمان نظام پزشکی ادامه این روند و هرگونه تخریب جامعه نجیب پزشکی و همراهی با عناصر کج فهم را به شدت محکوم وعواقب هر نوع واکنش اجتماعی را گوشزد می کند.ˈ

تهیه کننده برنامه شوق زندگی اظهار کرد: این برنامه به سبب آنکه مردم تمام جامعه پزشکان را با یک چشم نبینند و بدانند که چگونه باید در چنین مواقعی اعتراض و از چه مرجعی خواستار رسیدگی شوند، تولید شده است. متاسفانه ایشان به جای قدردانی از رسانه ملی سعی در فرافکنی دارند.

محمد بیگی با اشاره به اهداف تولید برنامه شوق زندگی گفت: این برنامه در راستای افزایش آگاهی مردم و شهروندان نسبت به مسائل و مشکلات پیرامونی خودشان است تا با هوشیاری بیشترنسبت به شیادی کلاهبرداران کمتر به دادسراهای قوه قضاییه مراجعه کنند.

وی گفت: برهمین اساس طی برنامه های مختلف شوق زندگی در مورد مسائل مختلفی همچون مشکلات ازدواج، خرید ملک، خودرو، سرمایه گذاری های مختلف و غیره با حقوق دانان مرتبط به گفت و گو نشستیم.

تهیه کننده برنامه شوق زندگی افزود: جرایم پزشکی نیز از جمله موضوعاتی بود که طی برنامه های گذشته با حضور افراد و حقوقدان های متخصص برای آگاهی شهروندان نسبت تولید و به این مساله به روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

بیگ محمدی خاطرنشان کرد: صدا و سیما همیشه در راستای فرهنگ سازی گام برداشته و سعی کرده تا به عنوان ناظر افکار عمومی معایب را با دید اصلاح گونه بیان کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا