گوناگون

مهاجرت روستاییان به شهرها تهدید جدی برای اقتصاد کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، درویش نارویی در مراسم گرامیداشت روز ملی روستا که صبح امروز با حضور امام جمعه ایرانشهر، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، دهیاران و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شناساندن جایگاه روستا و روستائیان و نگاه توسعه ای به روستاها یکی از اهداف دولت تدبیر و امید است.

وی بیان داشت: در همین راستا و با نگاه توسعه‌ای به روستاها از مجموع 40 میلیارد تومان اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان سراوان ۵۰ درصد آن به روستاها اختصاص خواهد یافت.

وی بیان داشت: مصرف‌زدگی و مصرف گرایی، بی توجهی به تولید و صنایع روستایی و مهاجرت از روستا به شهر و تغییر الگوی زندگی روستائیان تهدیدی بزرگ محسوب شده  و نگاه دولت تأکید بر حفظ تولید و تأمین امکانات رفاهی برای روستائیان است.

نارویی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از ساختار جغرافیایی شهرستان سراوان را روستاها تشکیل می‌دهند ادامه داد: در شهرستان سراوان تعداد 315 روستا وجود دارد که تاکنون در 68 روستا دهیاری به منظور ارایه خدمات مطلوب ایجاد شده است.

وی گفت: همچنین در تعداد 48 روستای این شهرستان طرح هادی روستایی اجرا شده و در 45 روستا نیز این طرح در دست اجرا است.

فرماندار سراوان اجرای طرح هادی روستایی و کیفیت بخشی آموزش و حذف بی‌سوادی در روستاها و توجه به راه‌های روستایی را از جمله خدمات انجام شده در روستاهای این شهرستان عنوان کرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی هر جامعه آموزش و توجه به سواد آموزی است و لذا دهیاران باید با شناسایی و امکان سنجی زمینه آموزش افراد بازمانده از تحصیل را با کمک دستگاه های اجرایی فراهم کنند.

وی همچنین خواستارشناسایی استعدادها در راستای بهره گیری در تولید و سرمایه‌گذاری شد و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی باید با برنامه‌ریزی لازم و نقش آفرینی توسط روستائیان با اتکا به داشته های خود در راستای تحقق این شعار گام برداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا