گوناگون

مهمانپذیرها و غذاخوری های فاقد سامانه فاضلاب آستارا تعطیل می شوند

81215973 5786497

شهروز قلی نژاد روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: زباله و فاضلاب دو عامل تهدیدکننده محیط زیست در شهرستان آستارا محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از غذاخوری ها و مسافرکاشانه های کنونی در گردنه حیران فاقد سامانه دفع فاضلاب هستند، اضافه کرد: نبود سامانه اصولی برای کنترل فاضلاب موجب ایجاد آلودگی آب های چشمه ها شده است.

وی اظهار کرد: بر اثر بررسی های انجام شده این آلودگی ها حتی به رودخانه های آقچای و بهارستان نیز رسیده است.

قلی نژاد با بیان اینکه شناسایی واحدهای صنفی فاقد فاضلاب در منطقه حیران از اوایل سال گذشته آغاز شده است ، بیان کرد: در این راستا با وجود اینکه اخطاریه هایی نیز به متصدیان واحدهای صنفی داده شده است ولی بسیاری از آنها بدون توجه به موارد درخواستی به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی همچنین بسیاری از واحدهای غذاخوری و مهمانپذیرها را فاقد پروانه کسب عنوان کرد و افزود: مطابق آخرین گزارش واحد حقوقی اداره حفاظت محیط زیست ، در اسرع وقت نسبت به تعطیلی واحدهای صنفی فاقد سیستم فاضلاب اقدام می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا در ادامه مدیریت زباله را در روستاهای شهرستان توسط دهیاران رضایت بخش خواند و افزود: متاسفانه طی سال های اخیر فاضلاب به عنوان مهم ترین عامل تهدید کننده آب های زیرزمینی ، سطحی و نیز منابع آب شرب به وضعیت نگران کننده ای در شهرستان آستارا رسیده است.

وی از مسوولان نهادها و دستگاه های ذیربط خواست تا نسبت به مدیریت فاضلاب شهرستان آستارا اقدام جدی بکنند.

به گزارش ایرنا،شهر 85 هزار نفری آستارا به همراه همه روستاهای این شهرستان فاقد سامانه متمرکز دفع فاضلاب است.ک3

7105 / 535/ 603

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا