گوناگون

مهمترین وظیفه آموزش و پرورش تربیت یک نسل ارزشمند است

نماینده ولی فقیه در کردستان، مهمترین وظیفه آموزش و پرورش را تربیت یک نسل ارزشمند عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی، امروز (یک مهرماه) در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی در مدرسه نمونه دولتی دخترانه ابرار سنندج، اظهار کرد: رسالت پیامبر گرامی اسلام، رسالت آموزش و پرورش را به خوبی بیان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه سخنان خود به سه وظیفه مهم آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: تربیت و تزکیه اولین وظیفه آموزش و پرورش است، زیرا در میان موجودات انسان‌ها بالاترین قابلیت تربیت را دارا هستند.

وی اعلام کرد‌: انسان می‌تواند برترین موجود این عالم شود و صفات خدایی را در وجود خود زنده کند.

حسینی شاهرودی، همچنین مهمترین وظیفه آموزش و پرورش را تربیت یک نسل ارزشمند دانست و تصریح کرد:‌ دومین وظیفه مهم آموزش و پرورش آموزش مسایل دینی است به گونه‌ای که سبک زندگی دینی و اسلامی در تمامی مقاطع زندگی انسان‌ها حاکم شود.

وی ادامه داد: اگر سبک زندگی اسلامی بر زندگی انسان‌ها حاکم شود، به عزت و پیشرفت علمی نیز دست خواهیم یافت.

نماینده ولی فقیه در کردستان به ضرورت آموزش سبک زندگی اسلامی به نونهالان تاکید و ذکر کرد: بهترین مرحله زندگی یک انسان که تربیت‌پذیر هم هست دوران نونهالی است که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد.

وی با عنوان اینکه افزایش حکمت و دانش‌افزایی مبتنی بر فکر و تدبیر و عقل، سومین وظیفه آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد:‌ وظیفه آموزش و پرورش این است که نونهالان را با توان علمی و پژوهشی بالا تربیت کند.

حسینی شاهرودی در پایان با اشاره به فعالیت 170 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان علیه ایران، یادآور شد: هدف این شبکه‌ها جلوگیری از پیشرفت علم و ایرانیان است که در این زمینه باید بسیار هوشیار باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا