Mihanpostتلویزیونفرهنگی

گلایه کیایی از سانسور سینمایی«ضد گلوله»در تلویزیون + عکس

به گزارش میهن پست – کارگردان فیلم سینمایی «ضد گلوله» به پخش نسخه سانسور شده فیلمش از شبکه سه سیما انتقاد کرده و گفت چطور این فیلم با ممیزی کمتری پیش از این از شبکه دو روی آنتن رفته بود ولی برای شبکه دیگری باید ممیزی جدیدی اعمال شود.

سینمای ضد گلوله
سینمای ضد گلوله

مصطفی کیایی کارگردان«ضد گلوله»با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «ضد گلوله» یکشنبه شب ۳۰ شهریور ماه با سانسور بسیار زیادی از شبکه سوم سیما پخش شد، گفت: متاسفانه آنقدر سانسور در فیلم زیاد بود که تمام مفهوم و داستان به هم ریخته بود، به طوری که اگر کسی برای اولین بار این فیلم را می دید چیزی از آن سر در نمی آورد.

حضور مهدی هاشمی در سینمای ضد گلوله
حضور مهدی هاشمی در سینمای ضد گلوله

وی با اشاره به اینکه از خط قرمزهای تلویزیون با خبر است، توضیح داد: درست است که تلویزیون برای خود خط قرمزهایی دارد، اما آیا مخاطبان یک شبکه با مخاطبان شبکه دیگر متفاوت است؟ «ضد گلوله» در ابتدای سال جاری و در شب سال نو از شبکه دوم سیما پخش شد، هرچند این شبکه سانسورهایی را در فیلم اعمال کرده بود اما قابل تحمل بود و چندان به اصل داستان صدمه نزده بود.

کارگردان فیلم سینمایی «خط ویژه» ادامه داد: در همه جای دنیا مرسوم است که اگر قرار است تغییری در فیلم ایجاد شود، قبل از آن به سازنده فیلم اطلاع می دهند که در صورت تایید سازنده این اتفاق رخ دهد، اما در ایران چنین اتفاقی نمی افتد، کارگردان ناگهان تلویزیون را روشن می کند فیلمی را می بیند که خودش ساخته اما با آنچه ساخته بود کاملا متفاوت است.

سینمایی ضد گلوله
سینمایی ضد گلوله

وی با اشاره به اینکه اگر قرار است با چنین تغییراتی به فیلم صدمه بزنند، بهتر است فیلم های سینمایی از تلویزیون پخش نشود بیان کرد: به قدری سانسورهایی که شبکه سوم سیما در این فیلم اعمال کرده بود زیاد بود که داستان فیلم کاملا تغییر کرد. به عنوان مثال پایان بندی این فیلم را تغییر داده بودند. در نسخه اصلی بعد از بیمارستان ۱۰ سال بعد را نشان می دهد، اما در نسخه ای که چند شب پیش پخش شد بعد از بیمارستان تنها نشان می دهد که قهرمان داستان سوار موتور می شود و می رود.

یکی از چندین پوستر سینمایی ضد گلوله
یکی از چندین پوستر سینمایی ضد گلوله

کیایی در پایان گفت: «ضد گلوله» را همه مردم دیده اند و حداقل یک نسخه دی وی دی آن در خانه هر کسی وجود دارد، اما متاسفانه تلویزیون با اعمال نگاه سلیقه ای به پخش این فیلم ها در تلویزیون صدمه می زند.

منبع: mehrnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا