گوناگون

رهایی 7 پرنده از چنگال سوداگران

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قزوین گفت: ماموران یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط‌زیست قزوین در ادامه اجرای مانور مبارزه با قاچاق گونه‌‎های جانوری، پرنده‌های ضبط شده را رها سازی کردند.

صدرالدین علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، اظهارکرد: در این عملیات که 25 شهریورماه برگزار شد، سه پرنده بلبل‌خرمای، دو پرنده طرقه و دو پرنده چرخ ریسک به دامن طبیعت باز گردانده شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قزوین از مردم خواست تا درصورت مواجهه با خرید و فروش گونه‌های جانوری، مراتب را از طریق شماره تماس 33324900-028 با اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان و شهرستان‌ها اطلاع دهند.

کشف و ضبط یک قبضه سلاح غیرمجاز

علیپور همچنین اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین موفق به کشف و ضبط یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز شدند.

وی توضیح‌داد: در پی گشت و کنترل و حراست از عرصه‌های طبیعی ماموران یگان حفاظت سرمحیط‌بانی طارم سفلی موفق به دستگیری یک متخلف تبعه کشور افغانستان در ارتفاعات بهگانه رود طارم سفلی شدند که پس از بازرسی، یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیرمجاز را از متخلف کشف و ضبط کردند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قزوین ضمن هشدار به کسانی که بدون اخذ مجوز به حوزه‌های استحفاظی محیط‌زیست استان وارد می‌شوند، اعلام‌کرد: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان به طور شبانه‌روزی در حال گشت‌زنی و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند و با متخلفان در حوزه شکار و صید برابر با قانون و با شدت و قاطعیت برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا