گوناگون

تمام دستگاه‌ها باید یاری‌گر آموزش و پرورش باشند

استاندار قم، با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش رسالت خطیری برعهده دارد، گفت: این دستگاه با آینده‌سازان جامعه سر و کار دارد باید به آن توجه جدی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی منش در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه امام صادق با اشاره به اهمیت و جایگاه علم در آموزه‌های دینی گفت: همه دستگاه‌ها باید یاری گر آموزش و پرورش در راستای تحقق رسالت خطیر تعلیم و تربیت باشند.

وی در ادامه دانش آموزان استان قم را مخاطب سخنان خود قرار داد و با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در رابطه با ضرورت اهتمام جدی دانش آموزان به تحصیل علم و دانش در سنگر مدرسه گفت: دانش آموزان آینده سازان این مرز و بوم هستند و باید با تلاش جدی در زمینه علم آموزی، زمینه ارتقاء‌ جایگاه علمی خود و توسعه کشور را فراهم نمایند.

حجت الاسلام صالحی منش در ادامه و در مراسم افتتاح طرح نصب شیرآلات چشمی و ادوات کاهنده مصرف آب در این مرکز آموزشی، شرایط بحرانی آب در کشور و استان را مورد توجه قرار داد و افزود: مردم و مسئولان باید همگی برای برون رفت از این شرایط بحرانی کم سابقه دست به دست هم دهند.

وی با اشاره به تعامل مناسب شرکت آب و فاضلاب شهری و آموزش و پرورش استان قم در پرداختن به موضوع مهم آب در آغاز سال تحصیلی جدید، مدارس را یکی از کانون‌های اصلی در ترویج و نهادینه سازی فرهنگ صحیح مصرف آب عنوان و خاطرنشان کرد: آموزش دانش آموزان در راستای نیل به این اهداف بسیار راهگشا خواهد بود.

استاندار قم با اشاره به تجهیز مدارس قم به 650 شیرآلات چشمی و 1500 ادوات کاهنده مصرف آب در آغاز سال تحصیلی جدید، آن را طرحی مؤثر در صرفه جویی آب دانست و ابراز امیدواری کرد که با تداوم این گونه طرح‌ها و مشارکت بیش از پیش دانش آموزان و خانواده‌های آنان، شاهد استفاده بهینه از این نعمت الهی باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا