به تازگی در یک نظر سنجی بزرگ که از صدها کارآفرین به عمل آمده مهمترین ویژگی های مدیران موفق اعلام شده است. بسیاری از کارشناسان معتقد اند این ویژگی ها می تواند بهره وری کارمندان را تا حد زیادی افزایش دهد . در ادامه با میهن پست همراه شوید .
ویژگی های مدیران موفق که در این مطلب برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم نتیجه یک نظرسنجی از کارآفرینان سراسر جهان است. جدایی از داشتن دانش زیاد و البته شور و اشتیاق برای یک مدیر موفق برای پیشرفت و افزایش بهره وری داشتن ویژگی های زیر نیز کاملا ضروری بشمار می آید .
برای مشکلات راه حل مناسب ارائه دهید : شما به عنوان یک رهبر وظیفه دارید بر همه چیز نظارت کنید. اما صحبت کردن در مورد مسائل و مشکلات بدون ارائه راهحل مناسب می تواند باعث ناامیدی و دلسرد شدن کارمندان شود. سعی کنید به جای برجسته کردن کاستی های موجود در فرآیند کار تیمی، راهحل های مناسب ارائه دهید. البته این موضوع را هم به یاد داشته باشید که کارمندان دوست ندارند شما در تمام کارها و تصمیمگیری ها با آنها همفکری کنید. بنابراین هرازگاهی از آنها سؤالاتی بپرسید و به طرز تفکرشان جهت دهید تا کارایی آنها برای حل مشکلات بالا برود.
موفقیت های خود را جشن بگیرید : معمولا همه روزهای کاری شلوغ هستند و افراد تیم بطور تمام وقت به انجام دادن وظایف خود اشتغال دارند. بنابراین فرصتی برای صحبت در مورد پروژه های به پایان رسیده و قدردانی از کارمندان باقی نمی ماند. اما ادامه این روند باعث بی انگیزگی کارمندان خواهد شد و درنتیجه انرژی آنها برای ادامه کار تحلیل خواهد رفت. افراد تیم به مرور زمان احساس می کنند زحمت هایی که می کشند دیده نمی شود و درنتیجه انگیزه خودشان را از دست خواهند داد. برای جلوگیری از این اتفاق سعی کنید از زحمتها و دستاوردهای تیم خود قدردانی کنید. اگر هنوز هم برای انجام این کار قانع نشده اید، جالب است بدانید که طبق اعلام مراکز مطالعاتی، ۴۱ درصد تعاملات کارمندان متاثر از قدردانی هایی است که از آنها می شود. بنابراین هرازگاهی به خودتان و آنها استراحت دهید و به آنها بگویید که برای کارهایشان ارزش قائل هستید.
بر نقاط قوت بیشتر از نقاط ضعف تمرکز کنید : تیم کاری شما از افراد مختلفی تشکیل شده است. این افراد توانایی ها و کاستی های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. شما به عنوان یک رهبر باید بکوشید تا پایه و اساس مکالمات خود را بر اساس نقاط قوت تیم خود تنظیم کنید و این یکی از ویژگی های مدیران موفق است . این کار نه تنها کیفیت و سودمندی مکالمات شما را بالا می برد، بلکه باعث افزایش بهرهمندی افراد گروه نیز می شود. مطالعات نشان داده اند مکالماتی که موضوع اصلی آنها را نقاط قوت یک کارمند تشکیل می دهد تا حدود ۳۷ درصد میزان کارایی را افزایش می دهند. البته صحبت های سخت گیرانه و جدی نیز برای بهبود عملکرد لازم هستند؛ اما تلاش کنید که تمرکز خود را بر نقاط قوت و توانایی افراد تیم خود بگذارید. این کار باعث ایجاد جو مثبت برای ادامه فعالیت های کاری می شود.
منبع inc