Mihanpostپیشنهاد سردبیرگردشگری

موزه مادام توسو استانبول را تماشا کنید + عکس

موزه مادام توسو استانبول یکی از جاهای دیدنی این شهر را بیشتر بشناسید. در این موزه مجسمه هایی را خواهید دید که از تماشای آنها به وجد خواهید آمد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

موزه مادام توسو استانبول در خیابان استقلال

موزه مادام توسو استانبول همچون محله سلطان احمد، حمام خرم سلطان، پل گالاتا یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است که بازدید از آن به مسافران این شهر توصیه می شود. این موزه در خیابان معروف این شهر، خیابان استقلال قرار گرفته است.

این موزه  هم مانند باقی موزه های مادام توسو در سراسر جهان دارای تندیس و مجسمه های هنرمندان، بازیگران، ورزشکاران، سیاستمداران، افراد تاثیر گذار و سلبریتی ها است.

موزه مادام توسو در کشور ترکیه، در تاریخ ۲۸ نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی در خیابان استقلال و در منطقه بی اغلو شهر استانبول ساخته شد. یکی از مشهورترین چهره های این موزه که گردشگران داخلی و خارجی این شهر از آن بسیار استقبال می کنند، مجسمه مولانا جلال الدین بلخی، عارف و شاعر ایرانی است که توسط حاکم زمانه اش به قونیه یا همان ترکیه ی امروزی تبعید شده بود و در همان جا نیز درگذشت.

درباره ی این مجسمه نکته ای وجود دارد. مجسمه ای که از مولانا در موزه ی مادام توسو استانبول به نمایش گذاشته شده است به دلیل نبودن هیچ عکس و نقاشی خاصی از مولانا از حالت و مشخصات جسمانی بیست و دومین نواده ی او به نام فاروق چلبی ساخته شده و همچنان ساخت آن بسیار زمان بر بوده است.

در این موزه مجسمه افراد مشهور ترکیه ای همچون: مصطفی کمال آتاتورک، سلطان سلیمان، آردا توران، برن سات، کیوانچ تاتلیتوع و تولگا تویچ، رجب طیب اردوغان، مسی، رافائل نادال، ماریا شاراپوآ، محمد علی کلی، برد پیت، آنجلینا جولی، دیوید بکام، آلبرت انیشتین، مونا لیزا، لئوناردو داوینچی، موتزارت و استیو جابز و بسیاری از افراد معروف دیگر ترکیه ای و بین المللی را به نمایش گذاشته شده است.

بصورت کلی در این موزه مجسمه ی ۶۰ چهره ی مشهور و محبوب محلی و بین المللی از دنیای سیاست، ورزش، فرهنگ و هنر به نمایش عموم گذاشته شده است. پرداخت ورودی برای بازدید از این موزه برای همه الزامی است. جالب است بدانید که بلیط های ورودی این مجموعه در ۳ سطح مختلف برای علاقه مندان به بازدید از این مجموعه طراحی شده است.

اولین سطح، بلیط یک بار ورود است که بر طبق شرایط آن؛ افراد بزرگسال و بالای ۱۲ سال هر نفر در حدود ۵۰ لیره ی ترکیه باید پرداخت نمایند. سطح دوم بلیط های موزه ی توسو استانبول، بلیط دوبار ورود است که شرایطش شامل ورود و بازدید از موزه و آکواریوم سی لایف نیز در کنار آن می باشد.

باهم در میهن پست تصاوری از موزه مادام توسو استانبول را تماشا می کنیم.

منبع: madametussauds

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا