Mihanpostپیشنهاد سردبیرگردشگری

حمام خرم سلطان در ایاصوفیه استانبول را تماشا کنید

حمام خرم سلطان فراز و نشیب های زیادی را در طول تاریخ به خود دیده است. اما اکنون به مورد توجه گردشگران قرار داشته و به نوعی به دوران شکوه خود بازگشته است. در این مطلب از میهن پست این حمام تاریخی را بیشتر معرفی خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه شوید.

حمام خرم سلطان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول است. این حمام نخست در مکان حمام های باستانی زئوکسیپوس ساخته شده بود. از این حمام به عنوان حمامی عمومی در شهر استانبول کهن استفاده می شد.

اما پس از آن حمام تا سالها بعد متروکه ماند. سپس به دلیل نزدیک بودن حمام به زندان سلطان احمد و پر شدن زندان در آن دوران، تصمیم گرفته شد که بخشی از زندانیان در حمام نگهداری شوند. حتی در زمانی توسط ملکه عثمانی از این حمام به عنوان انبار ادویه و روغن استفاده شد. اما در اواسط قرن 20 میلادی بود که حمام خرم سلطان به شکوه سابقش و مرور زمان حتی به بیشتر از آن بازگشت.

حمام خرم سلطان از همان ابتدا دارای ورودی جداگانه برای آقایان و خانوم ها بود. حمام از چند بخش مختلف تشکیل می شود که بخش اول آن برای تعویض لباس، بخش دوم اتاق گرم و بخش سوم اتاق داغ بوده است.

در بخش اتاق گرم، سرویس بهداشتی و اتاق اصلاح به چشم می خورد. در اتاق داغ نیز چندین مکان مختلف برای برای نشستن و استراحت کردن تعبیه شده است. در وسط اتاق داغ سنگی بزرگ قرار دارد که به آن سنگ شکم می گویند.

مراجعه کنندگان به حمام می توانستند روی این سنگ رو به شکم بخوابند تا دلاک آنها را ماساژ و شست و شو کند.

امروزه نیز امکان استفاده از حمام وجود دارد که باید آن را از قبل رزرو کرد. تمامی وسایل مورد نیاز نیز در حمام ارائه می شود. ماساژ و حمام ترکی چیزی است که می توانید در این مکان به معنای واقعی تجربه کنید.

باهم در میهن پست تصاویری از حمام خرم سلطان را تماشا خواهیم کرد.

منبع: ayasofyahamami

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا