Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرگوناگون

درخت کریسمس در ایران

درخت کریسمس در ایران چند سالی می شود که ترویج پیدا کرده و حتی بسیاری از کسانی که این درخت را خریداری می کنند مسیحی نیستند. در این مطلب از میهن پست قصد داریم اطلاعات کاملی در مورد درخت کریسمس ارائه کنیم. در ادامه با ما همراه شوید.

درخت کریسمس در ایران برای برخی در لیست خریدهای ماه دی جای می گیرد. امروزه در بسیاری از کافه های، فروشگاه های بزرگ و لباس فروشی ها نمونه هایی از درخت کریسمس را مشاهده می کنید.

در کنار این موارد امروزه دیگر خانه ها نیز میزبان درخت کریسمس هستند. کافیست نگاهی به استوری های شبکه اجتماعی اینستاگرام بیاندازید تا در آنها این درخت را که اتفاقا به زیبایی نیز تزئین شده تماشا کنید.

درخت کریسمس در ایران

درخت کریسمس تاریخی فوق العاده کهنی نیز ندارد و افسانه های مختلفی از آن وجود دارد. مثل افسانه مارتین لوتر که برخی معتقدند که او پایه گذار درخت کریسمس بود.

یا افسانه سنت یونیفاس انگلیسی که کشورش را به مقصد آلمان ترک کرد و برای تشویق آلمانی ها به مسیحیت از تزیین درخت قطع شده استفاده کرد و بعدها این درخت محبوب شد.

در مناطق اسکاندیناوی درخت کریسمس از کاج اسکاتلندی یا چتری یا سوئیسی است. در حالی که در آمریکای شمالی و مرکزی از صنوبر یا کاج نراد فریزر یا کاج کلرادو استفاده می کنند.

درخت کریسمس در ایران

خرید درخت کریسمس در ایران با رقم حدودی کمتر از 1 میلیون تومان امکان پذیر است. البته این رقم شامل ملحقات و تزئینات اضافی آن نیز می شود که یاز زیباسازی درخت خواهد بود.

خیابان میرزای شیرازی تهران که پایتخت کریسمسگردی پایتخت نشین ها محسوب می شود و ارامنه زیادی در اطراف خود جای داده٬ جایی است که می تواند حس و حال کریسمس و بابا نوئل را به خوبی در آن مشاهده کرد.

شب گردی های عاشقان عید کریسمس در این خیابان و خیابان های اطراف برای خرید محصولات این ایام از اواسط آذر تا اواسط دی ماه هر سال انجام می شود و تزیینات شب سال نو که اکثرا وارداتی هستند میلیاردها تومان گردش مالی پیدا می کند.

درخت کریسمس در ایران

جالب است بدانید عروسک های بابا نوئل هم در این روزها رایج خواهند شد و قیمت آنها از 100 هزار تومان تا بیش از 4 میلیون تومان نیز دیده می شود.

گوی های رنگی، ریسه های ال ای دی، شکلات و انواع آبنبات های خارجی از جمله تزئینات اضافی درخت کریسمس است که باید با صبر و حوصله آماده شود.

باید گفت که شادی کردن برای هر جشنی کار خوبی است و نباید آن را نهی کرد. اما گاهی اوقات انجام کارهای افراطی در خصوص برخی جشن ها که ریشه ای در فرهنگ ما ندارد کار درستی نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا