Mihanpostآشپزيپیشنهاد سردبیر

طرز تهیه کف شیر یا فوم بصورت کاملا حرفه ای

طرز تهیه کف شیر و یا همان فوم روی نوشیدنی ها چندان هم سخت و پیچیده نیست. در این مطلب از میهن پست قصد داریم تا این کار را به شما آموزش دهیم. در ادامه با ما همراه شوید.

طرز تهیه کف شیر چگونه است؟

برای تهیه کف شیر راه های مختلفی وجود دارد. شما می توانید این فوم یا همان کف شیر را با استفاده از همزن نیز تهیه کنید. برای اینکار ابتدا شیر را گرم کنید و با استفاده از همزن دستی یا برقی آن را به خوبی به هم بزنید. اینکار باید بصورت رفت و برگشتی انجام شود. حرکت دایره وار دست ها حباب های چندانی درست نمی کند. توجه داشته باشید برای اینکه کف شیر با کیفیت تری بدست آورید بهتر است از شیر بدون چربی و یا با چربی 2 درصدی استفاده کنید.

طرز تهیه کف شیر

طرز تهیه کف شیر با مخلوط کن

امکان تهیه این کف شیر با مخلوط کن نیز وجود دارد. برای اینکار باید شیر را گرم کنید و سپس آن را در داخل مخلوط کن بریزید. سرعت مخلوط کن باید روی متوسط باشد. در آخر پس از چند دقیقه حباب هایی یکدست خواهید داشت که می توانید روی نوشیدنی از آنها استفاده کنید.

طرز تهیه کف شیر

تهیه کف شیر با فرنچ پرس

کافیست دمای شیر را به حدود 60 درجه سانتی گراد برسانید. سپس آن را تا نیمه در فرنچ پرس قرار دهید. فضایی را برای تشکیل کف خالی بگذارید. در نهایت با بالا و پایین کردن دسته فرنچ پرس کف مورد نظر شما ایجاد خواهد شد.

طرز تهیه کف شیر

کف شیر را با مایکروویو درست کنید

شما باید در این روش شیر سرد را در داخل یک ظرف قرار دهید و درب آن را ببندید. سپس به اندازه 1 دقیقه آن را با شدت بسیار زیاد بهم بزنید. در پایان نیز آن را به اندازه 30 ثانیه در داخل مایکروویو بگذارید. در تمامی مراحل بالا پس از ایجاد کف آن را از روی شیر برداشته و روی نوشیدنی مورد نظر قرار دهید. این کف شیرها تثبیت شده هستند و از بین نخواهند رفت.

منبع: thekitchn

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا